علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دانشگاه علوم قرآنی در شهرستان قاینات راه اندازی می شود


جواد هروی روز پنجشنبه در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقه قرآنی خراسان جنوبی در قاین افزود: طی سه سال گذشته تلاش های اساسی که در شهرستان صورت گرفت ایجاد چهار دانشگاه جدید با ایجاد حدود 50 رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری بود.
وی اضافه کرد: تلاش نمایندگان خصوصا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است بتوانیم در در بحث آموزش های دانشگاهی و دیگر مراکز بحث قرآن را به صورت جدی دنبال کنیم.
این نماینده مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید زیادی دارند که در مباحث آموزشی و فناوری باید نگاه ویژه به قرآن داشته بیاشیم و در مباحث آموزشی، پژوهشی و حتی فناوری نگاه ویژه ای به قرآن باشد و به همین خاطر تلاش این است بتوانیم این کتاب را که جایگاه ویژه و الهی دارد در میان جوانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
هروی اضافه کرد: شهرستان قاینات دارالمومنین است ، این حکایت را می توانیم هنگام ورود به شهر بر در و دیوارها دید.
وی افزود: در تاریخ قاینات و آثار تاریخی برجای مانده آن عطر قرآن را می توان احساس کرد که در این ارتباط می توان از مسجد جامع ، مقبره بزرگمهر، قلعه کوه و حضور خواجه نصیرالدین طوسی و ... یاد کرد.
وی ادامه داد: شهرستان قاینات امروز پذیرای صاحبان اندیشه و خرد قرآنی است که در رقابت های قرآنی شرکت کردند و هم اندیشی می کنند ما پیرو مکتبی هستیم که کتاب پیامبرش قرآن است.
وی بیان کرد: کتابی که همه اندیشمندان، بزرگواران و صاحب نظران در آن به شگفتی رسیدند و این سخن تنها مسلمانان نیست و بسیاری از غیر مسلمانان بر عظمت آن گواهی می دهند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: قرآن کتاب آرامش است همانگونه که کتاب فهم و تفکر است و بسیاری شاید این کتاب را به درستی درک نکرده باشند، قرآن کتاب تدبر است و می تواند برای جامعه بشری را از گرفتاری ها نجات دهد و باید از این آیین و این کتاب هرچه بیشتر استفاده کرد.
وی یادآور شد: اعتقاد ما این است که حلاوت و شیرینی این کتاب در درون خود گرمایش عجیبی دارد این جزو شگفتی های عالم است، این کتاب در میان آیه های خود رموز و شگفتی های عجیبی دارد و خوشحالیم که در میان مجموعه همایش ها و نشست های علمی که در شهرستان قاینات برگزار می شود روزنه هایی از اندیشه و تفکر قرآنی هم دیده می شود.
2047/7218

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانشگاه علوم قرآنی