سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



کشف زن 4500 ساله در پرو


کشف زن 4500 ساله در پروایسنا/ بقایای جسد زنی که 4500 سال پیش در پرو دفن شده، اطلاعات جالبی را درباره مناسبات اجتماعی آن دوران فاش کرد.
کاوش باستان‌شناسان در منطقه ساحلی پرو در نزدیکی شهر بزرگ باستانی «کارال» منجر به کشف بقایای اسکلت زنی 4500 ساله شد.
به نظر می‌رسد این زن در زمان دفن 40 سال داشته است. این زن با زانوانی خم در حالی که سینه‌اش روی پاهایش قرار گرفته، دفن شده و به همراه او ظرفی حاوی انواع سبزی، دانه، گردنبندی از جنس صدف،‌ یک آویز صدفی و چهار مجسمه استخوانی به شکل پرنده و میمون به خاک سپرده شده است.
به گزارش آرکئولوژی، باستان‌شناسان بر این عقیده‌اند که نوع تدفین این زن نشان از برابری جنسی در جامعه آن دوران پرو دارد. به گفته یکی از پژوهشگران این پروژه، مدارکی که وجود دارد حاکی از آن است که زنان و مردان بیش از 1000 سال پیش در این منطقه نقش کلیدی برابری داشته و جایگاه اجتماعی بالایی داشته‌اند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
کشف شهر باستانی 5000 ساله در پرو