موتورسیکلت‌های غیر استاندارد دلیل اصلی تصادفات شهری


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: موتورسیکلت‌هایی که در شهر تردد می‌کنند برای مناطق شهری مناسب نیستند و موجب بروز حادثه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سرهنگ حمیدرضا گرایلی امروز 23 آذر ماه در مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس راهور و پلیس راه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقداماتی که برای موتورسیکلت سواران صورت گرفته است، گفت: برای این افراد کارهای بسیار خوبی انجام داده‌ایم، اما در حال حاضر موتورسیکلت‌هایی که در شهر تردد می‌کنند مناسب مناطق شهری نیستند که این مساله به دلیل اصلی تصادفات تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: موتورهایی که در شهر تردد می‌کنند باید حداکثر سرعت 70 کیلومتر داشته باشند، شتاب نگیرند و از قدرت مانور کمی برخوردار باشند که متاسفانه این موارد رعایت نمی‌شود و موتورهایی که مجوز لازم برای تولید را می‌گیرند استاندارد مناطق شهری نیستند.

خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات در کشور را دارد

گرایلی با بیان اینکه خراسان رضوی در کشور رتبه اول کاهش تلفات را دارد، اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 21 نفر کاهش تعداد فوتی در تصادفات را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته از سال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 نفر کاهش کشته داشته‌ایم که آمار فوتی‌ها 6 درصد کمتر شده است.

گرایلی با اشاره به عوامل موثر در کاهش تلفات در تصادفات عنوان کرد: برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی با کمک رسانه‌ها و رعایت قوانین توسط مردم از جمله عوامل موثر در کاهش تعداد کشته‌ها بوده است، در حال حاضر تنها دو درصد مردم قوانین را رعایت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: در مشهد یک میلیون و 500 هزار خودرو تردد می‌کنند که تنها یک صدم آنان قوانین را رعایت نمی‌کنند، امیدواریم با تعامل مردم با سازمان‌ها، کاهش تعداد کشته‌ها ادامه‌دار باشد.

وی در خصوص افزایش تصادفات جرحی نیز تصریح کرد: این تصادفات 10 درصد افزایش داشته و به این دلیل است که تمام کسانی که کوچکترین مشکلی داشته‌اند به بیمارستان انتقال داده می‌شوند، اما اگر آمار مجروحان واقعی را از پزشک قانونی بگیریم متوجه می‌شویم که تعداد مجروحان نیز کاهش داشته‌ است.

وی با بیان اینکه در ایام پایانی صفر کاهش اعمال قانون داشته‌ایم، اظهار کرد: امسال در حوزه شهری گشت‌های فعال زیادی داشتیم.


ویدیو مرتبط :
وحشتناک ترین تصادفات موتورسیکلت +18