فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«مولانا» روی صحنه تئاتر آلمان رفت


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گروه نمایش آلتنبورگ- گرا  در واکنش به مواضع پگیدا و سایر گروه های اسلام ستیز بر آن است تا نمایشی را به روی صحنه ببرد.

برنهارد اشتنگله (Bernhard Stengele) – کارگردان این اثر – در گفتگویی با آژانس خبری آلمان گفت: «من نظاره می کنم که آستانه مدارای بسیاری از افراد مدام در حال فروکاستن است و هم زمان آگاهی از اسلام نیز تقلیل می یابد. ما می خواهیم با این روند تحمیق به مقابله بپردازیم.»

پیش فروش بلیط نمایش افتتاحیه این نمایش در روز ماه مارس به سرعت پایان یافت که نشان از همراهی بخشی از جامعه فرهنگ دوست شهر از این حرکت است و واکنشی به ادعاهای گروه توگیدا (Thügida) – شعبه جنبش پگیدا در ایالت تورینگن (Thüringen) – دانسته می شود.

کارگردان این نمایش، این اثر را نه تبلیغی برای اسلام، بلکه روشنگری و آموزش برای جامعه می داند و تأکید می کند که مدام و بیش از اندازه دین اسلام با تروریسم برابر نهاده شده است. در حالی که چارچوب ادبی و شاعرانه این نمایش را آموزه های عرفان عاشقانه رومی شکل می دهد.

قرار است بعد از سری اجراهای این اثر در گرا، از 14 ماه مه این نمایش در شهر آلتنبورگ نیز به روی صحنه برود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
علیرضا قربانی - سمفونی مولانا - اجرای کامل در آلمان