علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



افزایش محدوده اول منطقه آزاد ارس به ۶۳ هزار هکتار


محمد حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر افزود: بر اساس لایحه جدید و به استناد نقشه های ممهور شده به مهر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، محدوده جلفای منطقه آزاد ارس شامل مناطق جلفا، هادیشهر، هرزندات و یکانات بوده و به ۶۳ هزار هکتار افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه خاطر نشان شد: بر اساس لایحه جدید، مجوز ایجاد هفت منطقه آزاد جدید و اصلاح محدوده چهار منطقه آزاد فعلی به دولت ارایه شده و قابل اجراست.

حسن نژاد همچنین از موافقت مجلس برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در ۱۶ استان کشور خبر داد و با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در مرند، رویکرد این مناطق را سرمایه گذاری غیر دولتی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مرند یکی از مناطق مستعد سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و با پیگیری های صورت گرفته و نظر مساعد دولت و مجلس فعالیت های اقتصادی این شهر در قالب منطقه ویژه و با قوانین جدید و آسان صورت می گیرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: محدوده منطقه آزاد ارس بعد از الحاق مناطق جدید و با احتساب مناطق منفصل در خداآفرین، نوردوز و قلی بگلو به بیش از ۷۳ هزار هکتار افزایش می یابد.

گفتنی است منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان شامل بخشهایی از دو شهرستان جلفا و خداآفرین استقرار یافته و محدوده این منطقه در سه بخش منفصل نیز قسمتی از شهرستان كلیبر، اراضی اطراف سد خدآفرین و محدوده گمرك نوردوز را تحت پوشش قرار داده و در مجموع ۷۳ هزار و ۳۴۰ هكتار مساحت دارد.


ویدیو مرتبط :
مشاور املاک توسعه ارس - منطقه آزاد ارس