سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای هفت برنامه و10طرح حوزه سلامت درسفر رئیس جمهوری به سمنان


مهدی شادنوش روز دوشنبه به ایرنا گفت: هفت برنامه و 10 طرح پشتیبان برنامه تحول نظام سلامت در 352 روستا و 12 شهر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی این استان همزمان با سفر كاروان تدبیر و امید اجرایی می شود.
وی با اشاره به 10 طرح پشتیبان برنامه تحول بهداشت،تصریح كرد: این برنامه های شامل توانمندسازی مدیران و كاركنان بخش بهداشت، تكمیل، تجهیز و توسعه شبكه بهداشتی درمانی، مشاركت بخشهای دولتی و غیردولتی در ارایه خدمات بهداشت عمومی ،تهیه و تدوین بسته های خدمات بهداشتی درمانی سطح اول، ارتقا نظام فناوری اطلاعات، ثبت اطلاعات و آمار بهداشتی در شبكه هوشمند بهداشت،استقرار نظام پایش و ارزیابی، همكاری با مراكز آموزشی، استقرار نظام دیده بانی ، ارایه خدمات فوریتهای پزشكی پیش بیمارستانی به مناطق روستایی و عشایری و همكاری با مركز تحقیقاتی، است.
وی ادامه داد: 15 برنامه ملی تحول سلامت نیز ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی به روستائیان ، ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی به حاشیه نشینان، ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی به كلانشهرها، برنامه توسعه و ترویج خودمراقبتی، تقویت و نهادینه‌سازی همكاریهای بین بخشی، بهداشت عمومی، سلامت دهان و دندان، پیشگیری و كنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر،جمعیت ارتقا سلامت باروری و فرزندآوری، بهبود و اصلاح الگوی تغذیه جامعه، ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری و درمان مصرف مواد، پیشگیری و كنترل بیماریهای واگیر، كاهش رفتارهای پرخطر و اچ.آی.وی و برنامه سلامت در بلایای طبیعی انسان ساخت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان یادآور شد: اجرای قانون تحول نظام سلامت بزرگترین خدمت دولت تدبیر و امید است كه نقش مهمی در ارتقای شاخص های اجتمایع در حوزه سلامت و بهداشت برای جامعه به همراه داشته است.
دكتر روحانی روز سه شنبه 31 فروردین به سمنان سفر می كند و طرحهای مختلفی با حضور وزیران و نمایندگان ویژه رئیس جمهوری در هشت شهرستان استان سمنان افتتاح می شود.
6103/6026/1352

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تحول در حوزه سلامت با برنامه ریزی و خدمت جهادی