استقلال در بن‌بست نقل و انتقالات


ایران ورزشی: ضرورت جذب بازیکنان مورد نیاز استقلالی‌ها در نقل و انتقالات نیم فصل، مهم‌ترین دغدغه پرویز مظلومی بود که از مدت‌ها پیش برای چنین روزهایی مطرح می‌شد. وقتی ریوالدو و کرار از جمع آبی‌پوشان جدا شدند، تنها چیزی که فکر مظلومی را به خود مشغول می‌کرد، پیدا کردن جانشین مناسبی برای این بازیکنان بود. تا آنجا که مظلومی حتی شرط موافقت با جدایی کرار را تضمین باشگاه برای جذب بازیکنی مناسب به جای او می‌دانست.  حالا عجیب است که با وجود سپری شدن چند روز از آغاز نقل و انتقالات، هنوز نه لیست رسمی مظلومی مورد بررسی هیأت مدیره قرار گرفته و نه امید چندانی به جذب بازیکنان داخلی مورد نیاز او وجود دارد! با این وضعیت طبیعی است که باشگاه هم اقدامی جدی در این زمینه انجام نداده و استقلال درباره جذب بازیکن و تقویت قوای خود برای نیم فصل دوم، بلاتکلیف‌تر از همیشه است.

حتی اگر فرض را بر این بگیریم که مظلومی پیش از ارائه لیست رسمی خود به هیأت مدیره، به گواه برخی از اعضا گزینه‌های مورد نظر خود را شفاهی اعلام کرده بوده، باز هم واکنش‌های باشگاه‌های این بازیکنان، نشان از بن‌بستی دارد که استقلال در آن گرفتار شده است.

بختیار رحمانی که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پیوستن به استقلال بود، بعد از انجام مذاکرات نهایی، حالا در مسیر پادگان و اضافه خدمت قرار گرفته و با توجه به شرایط پیش آمده، برای نیم فصل دوم مظلومی باید قید این بازیکن را بزند. بازیکنی که بدون شک می‌توانست کمک زیادی برای تقویت خط میانی و خط حمله استقلال باشد و به خوبی جای خالی جاسم کرار را پر کند. حالا اما تنبیهی که به خاطر مذاکره با استقلال برای او در نظر گرفته شده، اخبار ناامیدکننده‌ای برای مظلومی در پی داشته است.

هر چند بعد از بختیار، شجاعیان می‌توانست گزینه مناسبی برای استقلال باشد اما فراز کمالوند که از ابتدا مخالفت خود نسبت به این انتقال را اعلام کرده بود، حالا بار دیگر به طور رسمی موضع مخالف خود را اعلام کرده است: «داریوش شجاعیان با ما قرارداد دو ساله دارد و تا پایان این مهلت ۱۰۰ درصد در تیم ما می‌ماند و اگر هم قرار باشد روزی از جمع ما جدا شود به او توصیه می‌کنم که به تراکتورسازی برود.»

با این وضعیت یکی دیگر از گزینه‌های مدنظر استقلال هم منتفی می‌شود و زمزمه‌هایی که از باشگاه‌های ملوان، ذوب آهن و نفت تهران به گوش می‌رسد هم نشان از این دارد که استقلال برای جذب بازیکنانی چون علی حمودی، مسعود حسن‌زاده و مهدی مؤمنی هم شانس زیادی ندارد. به هرحال این امری طبیعی است که استقلال با توجه به حضور در کورس قهرمانی نمی‌تواند از دیگر تیم‌های لیگ برتری انتظار یاری داشته باشد. اینکه به‌عنوان مثال تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن که خود مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند، یکی از بازیکنان تأثیرگذار خود را در نیم فصل دوم در اختیار رقیبش قرار دهد.

سایر تیم‌های لیگ برتری هم حتی اگر شانسی برای قهرمانی نداشته باشند باز هم به این سادگی حاضر به تبادل بازیکن با استقلال نمی‌شوند و اینگونه است که استقلال برای تقویت تیم خود از طریق بازیکنان داخلی در این دوره حساس با مشکلاتی اساسی روبه‌رو شده است. در حال حاضر نیم فصلی حساس و سرنوشت ساز پیش روی مظلومی و تیمش قرار دارد و در این شرایط زمان به سرعت برای آبی‌ها می‌گذرد. بدون اینکه خبری از مذاکره‌ای جدی در میان باشد یا حداقل اینکه شانسی برای جذب بازیکنی از میان گزینه‌های داخلی وجود داشته باشد. گویا با وجود تمام مخالفت‌هایی که در هیأت مدیره با جذب بازیکن خارجی است، استقلالی‌ها در شرایط فعلی چاره‌ای جز بازگشت به سمت گزینه‌های خارجی ندارند. آن هم در این شرایط مالی و با وجود تمام ضربه‌هایی که این فصل از خریدهای خارجی خود خورده‌اند.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از نقل و انتقالات باشگاه استقلال