سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقبال آمريکايي‌ها از «انسان 250 ساله»


تسنيم/ معاونت امور بين‌الملل مجمع جهاني اهل بيت(ع) از استقبال انگليسي‌زبان‌ها از ترجمه «انسان 250 ساله» خبر داد و گفت: اين کتاب در آمريکا به چاپ دوم رسيده است.

محمد سالاري، معاونت امور بين‌الملل مجمع جهاني اهل بيت(ع)، با بيان اينکه در ترجمه‌هاي انجام شده در اين معاونت نيازسنجي در کشورهاي مقصد انجام مي‌شود، گفت: مجمع جهاني اهل بيت(ع) تاکنون آثار متعددي را در زمينه سيره و زندگي ائمه اطهار(ع) به زبان‌هاي مختلف ترجمه کرده است. اين ترجمه‌ها براساس نيازسنجي در کشورهاي مقصد و گاه با پيشنهاد مخاطبان از اين کشورها انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: ما براي ترجمه آثار از مترجماني بهره مي‌بريم که هم در فن ترجمه چيره‌دست‌اند و هم با انديشه‌هاي مؤلفان و سيره ائمه اطهار(ع) آشنا هستند. به همين جهت محتواي کتاب مي‌تواند مخاطبان را به سمت خود جلب کند و متن ارئه شده براي مخاطبان کتاب قابل استفاده باشد؛ از اين رو تعدادي از کتاب‌هاي ترجمه شده در ديگر کشورها به چاپ‌هاي متعدد رسيده‌اند که از اين موارد مي‌توان به کتاب «انسان 250 ساله»، شامل بيانات رهبر معظم انقلاب درباره انديشه‌ها و سيره زندگي ائمه اطهار(ع) اشاره کرد.

معاونت امور بين‌الملل مجمع جهاني اهل بيت(ع) به استقبال از اين کتاب در کشورهاي انگليسي‌زبان اشاره کرد و يادآور شد: اين اثر در سال جاري به زبان‌هاي انگليسي، فرانسه و سواحلي برگردانده و در کشورهاي مقصد توزيع شد. استقبال از اين کتاب به اندازه‌اي‌ست که در آمريکا به چاپ دوم رسيده است.

«انسان 250 ساله» شامل سخنراني ها و مطالب دستنويس مقام معظم رهبري درباره زندگي سياسي ـ مبارزاتي ائمه(ع)، از پيش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عيناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبري است و بيانگر نوع نگاه ايشان به زندگي سياسي مبارزاتي ائمه(ع) است. علت اين نامگذاري بر روي زندگي ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصيل از بيانات ايشان آورده شده است.

اين کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چينش عناوين فصل‌ها، به صورت ترتيب تاريخي زندگي ائمه(ع)، از دوران پيامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادي و امام عسکري(ع) است که بيانات مقام معظم رهبري درباره اين سه امام بزرگوار در يک فصل ارائه شده است. محتواي اين کتاب به دنبال انتقال مفهومي متعالي از مسير و مقصد زندگي مجاهدانه ائمه(ع) است و از اين رو بيش از آنکه يک کتاب تاريخيِ صِرف باشد، يک فراتحليل تاريخي است؛ که به جاي شرح و تفصيل وقايع زندگي ائمه، نگاهي کل‌گرا به زندگي هر يک از معصومين با توجه به بستر تاريخي دوره مربوطه و در راستاي مقصود واحدي که همه اين بزرگواران دنبال مي‌کردند، ارائه مي‌دهد. لذا آشنايي هر چه بيشتر خوانندگان محترم با تاريخ زندگي ائمه، تنفس در فضاي انسان 250 ساله را دلنشين تر مي‌کند.


ویدیو مرتبط :
کتاب انسان 250 ساله