گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ترجمه چهارم از رمان «دختری در قطار»


مهر/ علی قانع از پایان ترجمه «دختری در قطار» و تحویل آن به ناشر خبر داد و گفت: از شنیدن خبر چاپ ترجمه‌های دیگر از این رمان، تعجب کردم. چون نمی‌دانم چطور این قدر سریع این کتاب‌ها را ترجمه می‌کنند.
درباره اثر جدید خود گفت: اثری که به تازگی ترجمه اش را به پایان رساندم، رمان «دختری در قطار» نوشته پائولا هاوکینز است که البته ترجمه های دیگری هم از آن در بازار نشر منتشر شده است.

وی افزود: شخصیت راوی این رمان، یک زن است که در مقطعی از زندگی‌اش به الکل اعتیاد پیدا می‌کند و به واسطه این اعتیاد، جایگاه و شغلش را از دست می‌دهد. اما ناچار است برای این که نزدیکانش متوجه از دست دادن شغلش نشوند، همچنان مانند گذشته، با قطار از شهر خود به لندن سفر کند. سفرهایی که این زن با قطار دارد موجب می‌شود هر روز ماجراهایی را در قطار ببیند. یکی از اتفاقات، ماجرایی است که یک زن و مرد باعث و بانی آن هستند و در خلال آن، یک زن به قتل می رسد.

این مترجم در ادامه گفت: داستان این رمان مانند کتاب «اتاق» بسیار جذاب بوده و یک فیلم هم با اقتباس از آن ساخته شده است. فکر می‌کنم به همین دلیل بوده که مترجمان و ناشران ایرانی به سراغ این کتاب رفته‌اند. از شنیدن خبر چاپ ترجمه‌های دیگر از این رمان، بسیار تعجب کردم. چون واقعا نمی‌دانم چطور این قدر سریع این کتاب‌ها را ترجمه می‌کنند؛ شاید کار بازگردانی را به صورت گروهی انجام می‌دهند. به هر حال اگر می دانستم که ۳ ترجمه دیگر از این رمان در بازار وجود دارد، دست به ترجمه آن نمی‌زدم.

قانع گفت: ترجمه این رمان را به تازگی به نشر آموت سپرده ام و مجوز چاپ آن نیز صادر شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
موسیقی شهادت دختری ایرلندی ( ترجمه کردمش )