پلیس ها علی دماغ را بازداشت کردند


سارق حرفه‌ای پایتخت معروف به علی دماغ که به ٢٠ خانه دستبرد زده است، توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

سارق حرفه‌ای پایتخت دستگیر شد

دهم دی‌ماه زن جوانی به هویت «نرگس» به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس مراجعه کرد و اظهار داشت که از خانه وی در خیابان احسانی سرقت شده است. وی در بازجویی‌های پلیسی گفت:  پس از اینکه به خانه رفتم متوجه شکسته شدن در و سرقت ال‌سی‌دی، ساعت دیواری، رادیو قدیمی، مقداری خرده‌ریز و گوشی تلفن همراهم شدم.

به‌دنبال اظهارات وی ماموران به محل سکونت مالباخته مراجعه کردند و ضمن تحقیق از صحت گفته‌های شاکی مطمئن شدند. پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران تجسس این یگان به صورت ویژه رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم از برنامه تلگرامی که شاکی روی تلفن همراه خود نصب کرده بود، استفاده می‌کند و تصویر خود را در تلگرام قرار داده است که با بررسی گوشی شاکی ماموران موفق به پیدا کردن تصویر سارق در برنامه اجتماعی تلگرام شدند.

 در نهایت ساعت ٣٠: ٠٢ بامداد ١٢ دی‌ماه عوامل گشت یگان کلانتری ١٢٦ تهرانپارس فردی را با یک خودرو پرشیای سفید که فاقد مدارک بوده و با عکس سارق شباهت داشت دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند. متهم ابتدا خود را «عادل» معرفی کرد که طی بررسی عوامل تجسس در مجرمان تحت کنترل و سابقه‌دار هویت اصلی سارق به نام «علی.ط» معروف به «علی دماغ» ٢٤ساله فاش شد. 

در بررسی‌های تخصصی متهم به بیش از ٢٠ سرقت خانه به شیوه تخریب با دیلم در محدوده تهران اعتراف کرد و بیان داشت تک‌به‌تک تمام منزل‌هایی را که سرقت کرده‌ام، نشان می‌دهم.

متهم در ادامه اعترافاتش گفت: با فرد دیگری به نام «مهدی» با یک پراید‌ هاچبک سفید سرقت خانه انجام می‌دادیم و خانه شاکی را نیز ما سرقت کرده‌ایم و طلا‌های سرقت شده را در چند طلافروشی در خاک‌سفید فروختیم. مقدار زیادی لوازم خانه از ال‌سی‌دی و غیره را در آدرسی در مسعودیه نگهداری می‌کنیم که آنجا را نیز به شما نشان می‌دهم.

سرهنگ ضرغام امیری، رئیس کلانتری ١٢٦ تهرانپارس درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اقرار متهم به جرم خود در بیش از ٢٠ سرقت خانه و ارایه آدرس محل‌های سرقت و نیز شناسایی مالباختگان و آدرس محل جمع‌آوری وسایل سرقتی و معرفی مالخرها، متهم جهت بررسی تخصصی به همراه شاکی و پرونده تحویل کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی فاتب شد.

منبع: روزنامه شهروند


ویدیو مرتبط :
حوادث دزد و پلیس - زدن پلیس توسط سارق بازداشت شده