سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طبیعی‌ترین روبات انسان‌نما در جهان


طبیعی‌ترین روبات انسان‌نما در جهانآی تی ایران/ دانشجویان دانشگاه علوم و فناوری چین، اولین و طبیعی‌ترین ربات انسان‌نمای جهان را در یک کنفرانس خبری رونمایی کردند.

ربات انسان‌نمای چینی به صورت یک دختر جوان ساخته شده و "جیا جیا" نام‌گذاری شده است. این ربات طوری برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به طور پیوسته صحبت کند و احساسات خود را از طریق تغییرات در چهره نشان دهد.

ربات انسان‌نمای "جیا جیا" از نظر ظاهری کاملا شبیه به انسان است و می‌تواند چشمان خود را حرکت دهد و حرکت لب‌ها و گونه‌های آن هنگام صحبت کاملا هماهنگ است.

برای ساخت این ربات حدود سه سال کار گروهی انجام شده است تا بخش‌های مختلف بدن آن در برابر داده‌های بیرونی کاملا هماهنگ و طبیعی واکنش نشان دهند.

مهم‌ترین ویژگی ربات انسان‌نمای چینی در مقایسه با سایر ربات‌های معرفی شده، قابلیت یادگیری هنگام صحبت کردن است، به‌طوری‌که این ربات قادر است تا از محتوای مکالمه اطلاعات مورد نظر را دریافت کرده و یا به اصطلاح یاد بگیرد.

گروه سازنده ربات هیچگونه تمایلی برای تولید انبوه یا تجاری سازی این ربات ندارد بلکه هدف آنها صرفا پیشرفت صنعت رباتیک چین است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی تی ایران


ویدیو مرتبط :
روبات انسان نما