سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توسعه مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم شهرستان‌های استان تهران که در سالن اجتماعات ولایت این اداره‌کل برگزار شد، ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شروع زندگی سالم را از جمله اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: نسبت به فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دغدغه جدی است که در پرتو توجهات آموزش و پرورش و حوزه انتظامی حساسیت‌های مطلوبی در جامعه ایجاد کرده است.

وی توسعه مهارت‌های زندگی را موضوعی جدی در دانش‌آموزان برشمرد و تصریح کرد: این امر باید دغدغه همگانی شود، به طوری که دانش‌آموز در مقابل آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های مورد انتظار جامعه را از خود بروز دهد.

کمرئی با بیان اینکه نوجوانان باید تهدیدات آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند، افزود: نباید نگاهی سطحی به موضوع آسیب‌های اجتماعی داشت و انباشت اطلاعات ذهنی به نوجوانان و جوانان چندان مؤثر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: باید آموزش‌ها منجر به عنصر مستمر و دائمی در شخصیت فرد شود و برای نهادینه‌کردن یک الگوی رفتاری مطلوب، نیازمند برنامه‌های منسجم، جدی و هدفدار هستیم.

وی در پایان سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مدارس شهرستان‌های استان تهران در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرداخت و افزود: فعالیت 150 مدرسه عاری از خطر در مقطع متوسطه دوم، آشنایی با اعتیاد در 180 مدرسه، همچنین آموزش 69 هزار و 600 والدین و 6 هزار و 120معلم و توزیع 168 هزار کتاب در بین دانش‌آموزان و 51 هزار کتاب در بین معلمان در خصوص شناخت آسیب‌های اجتماعی از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آسیب های تلفن همراه برای دانش آموزان