فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب چه گفتند؟


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مردم آمده بودند تا نمایشگاه تهران را در مکان جدیدش در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از نزدیک ببینند و آن را از نظر مکان و محتوا با نمایشگاه های گذشته مقایسه کنند.
هر چند شهر آفتاب هنوز برای رسیدن به یک نمایشگاه استاندارد فاصله دارد اما بازدیدکنندگان می گویند محل این نمایشگاه از مصلا و محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران که قبلا این رویداد در آنجا برگزار می شد بهتر است.
با اینحال برخی از بازدیدکنندگان برنامه ریزی برای رفع معضل ترافیکی این بخش و همچنین رسیدگی بیشتر به حمل و نقل عمومی را از نیازهای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دانستند.
هوشنگ یوسفی کارشناس طراحی صحنه که به همراه همسر و دخترش برای بازدید از نمایشگاه کتاب آمده بود در باره تفاوت بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با نمایشگاه های پیشین گفت: سال های گذشته ترافیک و ازدحام خیلی زیاد بود و ما دغدغه پارکینگ و رفت و آمد داشتیم ، اما امسال دسترسی خیلی آسان بود.
وی افزود: فضاسازی مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب بسیار زیبا و با پیش بینی امکانات ، پارکینگ های متعدد و تدارک دیدن وسایل نقلیه عمومی ؛ همه شرایط برای برگزاری یک نمایشگاه جذاب و دیدنی فراهم شده است . مطمئن هستم که سال آینده نمایشگاه تکمیل و بی نظیر خواهد بود و این نمایشگاه به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی و تفریحی مردم استان تهران و به ویژه شهر تهران تبدیل خواهد شد.
معصومه صمدی دبیر دوره راهنمایی سابق و کلاس هشتم گفت: نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با نمایشگاه های گذشته از دسترسی خیلی بهتر و راحت تری برخوردار است ، از نظر فضا و امکانات رفاهی خیلی عالی بود. فضای بیرونی این نمایشگاه از فضای بیرونی مصلا که نمایشگاه های دوره های قبل در آنجا برگزار می شد بسیار وسیع تر و زیباتراست.
وی افزود: فضای سبز نمایشگاه شهر آفتاب ، نور پردازی ها ، آب نما ها و گستردگی و باز بودن فضا بسیاز بهتراز نمایشگاه های قبل بود.
زهرا بابا نژاد 15 ساله دانش آموز کلاس نهم در باره تفاوت های نمایشگاه امسال با سال گذشته گفت: نمایشگاه امسال در مقایسه با نمایشگاه گذشته از فضاها و استراحت گاه های بسیار بهتر و بیشتری برخوردار است ، فضای سبز نمایشگاه بسیار جذاب و تاثیرگذار بود وقتی که تلویزیون فضای سبز نمایشگاه شهر آفتاب را نشان می داد من تحت تاثیر قرار گرفتم و تصمیم گرفتم که به نمایشگاه بیایم.
وی افزود: در نمایشگاه امسال دسترسی به کتاب ها و انتخاب کتاب و خرید کتاب در مقایسه با گذشته خیلی آسانتر شده است.
وی ادامه داد : من از آنجا که از کودکی علاقه زیادی به نمایشگاه کتاب داشته ام ، هر سال به نمایشگاه کتاب می آمدم به همین دلیل تفاوت این نمایشگاه را با نمایشگاه های گذشته بخوبی احساس می کنم ، فضای مصلا خیلی محدود تر و کوچکتر از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است ؛ سال های گذشته بخاطر کوچک و بسته بودن فضای مصلا ، هوای گرم تا حدودی اجازه ماندن زیاد در نمایشگاه را به بازدیدکنندگان نمی داد و کسانی که دنبال تهیه و خرید کتاب بودند ، تلاش می کردند که زود خریدشان را انجام دهند، اما بخاطر گستردگی نمایشگاه شهر آفتاب ، امسال از هوای گرم داخل سالن ها خبری نبود و مردم با حوصله و آرامش بیشتری از نمایشگاه دیدن می کردند.
سید محمد موسو ی مهندس عمران گفت: شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب بسیار مناسب تر از مصلای تهران است . کمبود آب آشامیدنی در نمایشگاه امسال کاملا مشهود است.
مریم ناصری کارشناس ارشد روانشناسی و خانه دار گفت: نمایشگاه 29 از نظر فیزیکی بسیار بهتر از نمایشگاه های گذشته است ،نمایشگاه کتابی که در مصلا برگزار می شد قابل مقایسه با نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیست.
وی افزود: با خارج شدن نمایشگاه کتاب از شهر تهران از ایجاد ترافیک در شهر جلوگیری شده است ، کیوسک های اطلاع رسانی باید افزایش یابد.
حجت الاسلام محمدرضا حسینی نیا مبلغ و پژوهشگر مهدویت گفت: نمایشگاه امسال در مقایسه با سالهای گذشته از لحاظ فیزیکی بسیار مناسب تر است .
وی افزود: از لحاظ پربار بودن چاپ اول کتاب ها در بازدیدهایی که از غرفه ها داشتم تعداد کتاب منتشره چاپ اول در مقایسه با سالهای گذشته چشمگیر بود.
وی گفت: امسال دسترسی به غرفه ها در مقایسه با سال های گذشته نسبتا مشکل بود ، علت آن هم به هم ریختگی و چینش برخی غرفه ها بود .
وی افزود: وزارت ارشاد و یا شهرداری تهران می توانند برای غنی سازی ، افزایش کیفیت و محتوی فرهنگی نمایشگاه اقدامات بیشتری انجام دهند و این اقدامات محدود به غرفه ها نشود.
این پژوهشگر و مبلغ مهدویت گفت: برای مخاطبان دیگر هم برنامه های میدانی فرهنگی با هدف جذب بیشتر مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان باید با تلاش و دقت بیشتری صورت گیرد.
یک ناشر که خواست نامی از وی برده نشود ، در باره تفاوت نمایشگاه کتاب امسال با دوره های گذشته گفت: فضای داخلی نمایشگاه خوب بود و از سیستم تهویه مناسب تری در مقایسه با مصلا برخوردار بود.
این ناشر ادعا کرد: ایراد فاجعه بار و بزرگ امسال ، اطلاع رسانی نادرست به برخی بازدیدکنندگان بود که این مساله باعث سردرگمی بازدید کنندگان می شد.
وی گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی اطلاع رسان کاملا مشهود بود ، صف های شلوغ بخش راهنمایی که خیلی طولانی بود ، ضمن اینکه برخی اطلاعات غلطی گرفته بودند ، نشانی های غلط به مراجعان داده می شد ، کمبود آب آشامیدنی ، در سه روز نخست قطعی برق و آبگرفتگی برخی از غرفه ها ، در هشتمین روز نمایشگاه از جمله نقاط ضعف نمایشگاه بود ، کمبود وسایل نقلیه داخل محوطه نمایشگاه که باعث ایجاد صف های بسیار طولانی شده بود.
وی افزود: کمبود سرویس های بهداشتی و گرمایی شدید در داخل نمازخانه نیز از دیگر مواردی بود که کاملا به چشم می خورد.
حجت الاسلام حامد رنجبر استاد حوزه علمیه قم ، گفت: نمایشگاه 29 از نظر امکانات رفت و آمد ، سالن های بزرگ و جا دار بسیار بهتر از دوره های گذشته بود.
مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تفاوت های نمایشگاه کتاب 29 با دوره های گذشته این نمایشگاه گفت: اتفاق خاصی که امسال افتاد تغییر محل نمایشگاه از مصلا به شهر آفتاب بود.
علی اکبر تورانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همه ما دوست داشتیم روزی صاحب یک نمایشگاه دائمی کتاب شویم و یا اینکه نمایشگاه بین المللی کتابی داشته باشیم که ویژگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه کتاب را داشته باشد.
وی افزود: امسال پروژه نمایشگاه در یک وسعت خوبی ایجاد و افتتاح شد و هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد ، ولی به شرطی که این مجموعه کامل باشد. یعنی در واقع در خود پروژه شهر آفتاب باید 15 سالن ساخته می شد که از 15 سالن پیش بینی شده برای این مجموعه نمایشگاهی از سه سالن که به سالن سه قلو معروف شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب استفاده شد.
وی گفت : اگر بقیه این سالن ها ساخته شود می توان آن توقعی که از نمایشگاه کتاب تهران داشت را بدست آورد وگرنه در زیر چادر بودن بخش های مهمی از ناشران در واقع جوابگوی کار نیست ، یعنی منهای بخش عمومی که در سالن سه قلو استقرار پیدا کرد ، بقیه بخش ها مثل بخش های دانشگاهی ، عمومی ، کودک و نوجوان و بین الملل همه در زیر چادر بودند.
تورانیان خاطرنشان کرد : با توجه به وضعیت منطقه که به ویژه در بعد از ظهرها همیشه با وزش باد و طوفان شدید روبرو بودیم و در واقع این قابل دفاع نیست که یک چنین شرایطی باشد.

** مشکلات نمایشگاه باید برطرف شود تا بتوان از آن دفاع کرد
وی ادامه داد: اگر سالن های دیگر نمایشگاه هم ساخته شود می توانیم از این نمایشگاه دفاع کنیم و بخشی از زیرساخت های دیگرش مثل سرویس های بهداشتی اش که در کانتینرها بود و شرایط مطلوبی نداشت و مشکلات دیگری مثل برق و آب آشامیدنی که در واقع هنوز در نمایشگاه شهر آفتاب وجود ندارد و شرایط سختی به این شکل را دارد.
وی تاکید کرد: نیاز است که این مشکلات برطرف شود ، مترو باید خط دیگری هم داشته باشد تا بتواند جوابگوی انتقال جمعیت زیاد بازدید کنندگان باشد و اگر این اتفاق بیفتد در واقع می شود از این نمایشگاه دفاع کرد.
تورانیان گفت: با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه که در اردیبهشت است و گرم بودن هوا در منطقه ، در چادرها با مشکلات زیادی مثل گرما روبرو بودیم ، وقتی که باد و طوفان می شد به چادرها سرایت می کرد و در این شرایط ناشران در واقع شرایط مناسبی ندارند ، مگر اینکه ساخت و سازها ادامه یابد و نمایشگاه به شکل مطلوبی درآید.

** 80 درصد کارشناسان اطلاع رسان لیسانس تا دانشجوی دکترا بودند
به گفته وی یکی از ویژگی های برجسته نمایشگاه کتاب امسال در واقع تغییر و تحولی بود که در بحث اطلاع رسانی پیش آمد و آن انتخاب نیروهایی بسیار خوب بود که در واق&


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه کتاب تهران « پربازدیدترین نمایشگاه دنیا» است ؟