سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نتیجه تست تصادف ام وی ام 110S؛ ارزان ترین خودرو چینی بازار ایران [تماشا کنید]


نتیجه تست تصادف ام وی ام 110S؛ ارزان ترین خودرو چینی بازار ایران [تماشا کنید]

خودروهای چینی در زمینه ایمنی شهرت خوبی ندارند ولی در کمال تاسف این مسئله حیاتی با توجه به وضعیت اسف بار ایمنی خودروهای تولید داخل و ایرانی، از اهمیت چندانی برای عموم ایرانیان برخوردار نیست.

به هرحال در ایران نیز متاسفانه شماری از خودروهای چینی با وضعیت ایمنی فوق العاده ضعیف عرضه شده اند و در کمال تعجب سازمان های ذی ربط از جمله سازمان استاندارد نیز ظاهرا اهمیتی برای این مسئله قائل نیست.

MVM 110-6

نسل قبلی ام وی ام 110 که برای حدود 10 سال در ایران عرضه می شد و یک کپی تمام عیار از دوو ماتیز به حساب می آمد، یکی از همین خودروهای فوق العاده نا ایمن بود که در تست های تصادف، نتایج افتضاحی را کسب کرده است.

با این حال اخیرا و در سال 2015 نسل جدید این خودرو (در بازار جهانی به اسم چری IQ) عرضه شده است که ظاهرا در زمینه ایمنی از سلف خود بهتر شده است.

MVM 110-8

شاهد این مدعا، تست تصادف نسل جدید توسط سازمان لاتین ان کپ است، که البته بر روی خودرو پایه و فاقد ایربگ انجام شده است.

MVM 110-7

هرچند نتیجه این تست نیز مانند تست ایمنی بر روی تمام خودروهای فاقد ایربگ دیگر صفر ستاره ایمنی بوده است و این نتیجه با حاصل تست تصادف نسخه قبلی مشابهت کامل دارد، اما تفاوت ایمنی این دو نسل از مقایسه تصاویر کاملا مشخص است.

MVM 110-5

آنجا که نسل قبلی دچار تابیدگی سقف و ستون جلو و رکاب های جانبی شده است ولی برای نسل جدید ظاهرا کابین محکم تر به نظر می رسد و چنین نقاط ضعف پر رنگ و محسوسی نیز دیده نمی شود.

MVM 110-0

نتیجه تصادف نسل اول ام وی ام 110

MVM 110-00

نتیجه تصادف نسل اول ام وی ام 110

به هرحال هنوز تست تصادف نسخه مجهز به ایربگ انجام نشده و از روی تصویر نمی توان میزان ایمنی این خودرو را حدس زد اما در مقایسه با سایر خودروها می توان حدس زد که این مدل بر خلاف نسخه قبلی می تواند ایمنی حداقلی سرنشینان را برای تردد درون شهری تامین کند و چند ستاره ای را بدست آورد.

MVM 110-3

مهمترین نکته این است که ام وی ام 110S حتی در این نسخه جدید هم خودرو مناسب تردد برون شهری و سفر نیست و تنها برای زندگی شهری کاربرد دارد. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، اینجا هم رکاب خودرو دچار تغییر شکل شده و ستون A نیز خمشی قابل مشاهده را تجربه کرده است.

MVM 110-1

به جز مشخصات ایمنی پیشرانه 1.0 لیتری و 68 اسب بخاری این مدل نیز با تنها 93 نیوتن متر گشتاور، شرایط چندان جالبی برای استفاده سنگین در سفرهای خانوادگی ندارد.

MVM 110-4

در نهایت جالب است بدانید ام وی ام 110 اس با قیمت حدودی اندکی بیشتر از 30 میلیون تومان از نظر ظاهری شباهت هایی با تویوتا آیگو دارد، اما یک خودرو چینی تمام عیار با عرضه محدود در برخی کشورهای در حال توسعه محسوب می شود.

MVM 110-9

تویوتا آیگو که از نظر ظاهری برای طراحی 110 جدید مورد توجه مهندسان چری قرار گرفته

MVM 110-10

در نمای عقب شباهت انکار ناپذیری بین ام وی ام 110 نسل دوم و تویوتا آیگو دیده می شود

ویدیو تست تصادف ام وی ام 110 S را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:ام وی امایمنی خودروتست تصادفچریخودرو چینیمدیران خودرو

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
تست تصادف در ایران خودرو( جالب )