سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



خانه تان را نورپردازی حرفه ای کنید


خراسان/ یک چیستان! آن چه عنصر مهمی در دکوراسیون خانه است که می تواند هم فضا را بزرگ تر از حد معمول نشان دهد و هم کوچک تر؟ یک راهنمایی؛ خیلی اوقات از پنجره وارد می شود! جواب فقط یک کلمه است: نور! شاید حتی فکرش را هم نکنید اما مسئله نور در خانه اولین و مهم ترین نکته ای است که قبل از خرید وسایل مجلل سالن پذیرایی یا نصب کابینت های گران قیمت تان باید به آن توجه کنید؛ آن قدر که اگر نور و فضای مناسب تابیدن آن حالا به صورت طبیعی یا مصنوعی، درست تامین نشود همه کارهایی که برای دکوراسیون خانه انجام داده اید یا اصلا دیده نمی شود یا آن قدر اغراق آمیز به چشم می آید که بدتر چشم را خسته می کند و دل را می زند. برای داشتن یک خانه مجلل قبل از همه به جواب چیستان امروز فکر کنید.
اتاق خواب؛ نور را هم تقسیم کن
نور اتاق خواب باید یک خاصیت مهم داشته باشد؛ این که فضای اتاق را دنج و گرم کند. برای همین لازم نیست در اتاق خواب به فکر چراغ های سقفی باشید. نور اتاق خواب باید طوری باشد که بسته به روحیه افراد تغییر کند. با این اوصاف بهترین نوع نورپردازی در اتاق خواب استفاده از چراغ خواب های کنار تخت است.
حالا ممکن است این چراغ ها روی پاتختی ها قرار گرفته یا در ارتفاعی پایین تر به صورت دیوارکوب نصب شده باشد. فرقی ندارد و مهم این است که نور آن مستقیم به صورت نتابد و ارتفاع آن طوری باشد که نور چراغ شما مزاحم خواب نفر کناری نشود.

آشپزخانه؛ هر جا رسیدی یک چراغ بگذار
قدیم ترها که آشپزخانه ها سرتاسر کابینت های فلزی ردیف داشتند و کاشی های گلدار یک دست، فقط یک رشته سیم از سقف آویزان بود و چراغی 100 واتی اما حالا زمانه فرق کرده، این روزها آشپزخانه ها با ردیفی از کابینت ها، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات همدیگر فقط با یک رشته سیم روشن نمی شود. هودهای امروزی همه چراغ دارند. اگر هم نداشته باشند باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود. بالای سینک ظرف شویی هم به یک چراغ نیاز است تا برای شست و شوی ظرف ها و مواد غذایی به خصوص در شب ها نور کافی داشته باشد. اما برای سطح روی کابینت ها این روزها به مدد چراغ های مهتابی که زیر کابینت های دیواری نصب می شود، کار راحت شده است و برای روی اُپن آشپزخانه هم می توانید از چراغ های رشته ای استفاده کنید؛ دو یا سه لوستر حبابی که با ارتفاع های مختلف کنار هم قرار گرفته اند.

اتاق کودک؛نور خورشید زیاد بتابد
از اول ماجرا تکلیف روشن است. پرنورترین اتاق باید برای بچه های خانواده باشد. دلیل این نکته را دانشمندان برایتان توضیح می دهند؛ بچه هایی که در طول روز در اتاق های روشن و پرنور درس می خوانند یا بازی می کنند در مقایسه با بچه هایی که در اتاق هایی با پرده های کشیده و کم نور فعالیت می کنند، باهوش تر و فعال تر هستند. هر بچه ای باید آن قدر نور در اتاقش داشته باشد که هنگام روز، پیدا کردن اشیا را برایش ممکن کند، امکان تشخیص رنگ ها را به او بدهد و برای کارهایی مانند نقاشی، مطالعه و نوشتن تکالیف درسی، میزان کافی و جهت مناسبی داشته باشد.

اتاق نشیمن؛ قانون 3 گوشه را فراموش نکن
نورپردازی اتاق های نشیمن امروزی قانون خاصی دارد؛ این که از بین 4 گوشه اتاق باید حتما 3 گوشه روشن باشد و یکی از این روشنایی ها باید روی یکی از اجزا یا وسایل خانه باشد؛ مثلا مستقیم روی یک تابلو یا گلدان بزرگ یا حتی یک صندلی خاص. نوع استفاده از روشنایی ها هم در اتاق نشیمن باید به صورت ترکیبی از انواع نورها باشد یعنی در یک اتاق نشیمن وقتی از یک آباژور زمینی استفاده می شود در نقطه ای دیگر می توان از یک چراغ رومیزی استفاده کرد.در ضمن می توانید برای سقف های بلند نشیمن از نورهای مخفی استفاده کنید. در طراحی های امروزی، به طور معمول به جای استفاده از چندین لوستر و چراغ های دیواری از نورهای مخفی تعبیه شده در پشت طاقچه ها استفاده می کنند که هم آرامش خاصی به فضای نشیمن می دهد و هم جای کمتری را اشغال می کند.

سالن پذیرایی؛ به فکر یک لوستر خوب باش
در یک سالن پذیرایی مهم ترین منبع نورپردازی لوستر است. هر چند در این منطقه حساس و رسمی خانه هم استفاده از نورهای هالوژن مخفی، آباژورها و ... مناسب است و فضا را لوکس و امروزی می کند اما داشتن یک لوستر با روشنایی کافی بالای سر میز غذاخوری از مهم ترین نکات در طراحی داخلی است؛ آن قدر که این روزها طراحان حتی در خانه های کوچکی که سالن پذیرایی جدا ندارند باز هم به مسئله لوستر بالای میز توجه می کنند و هر جایی که میز غذاخوری را قرار می دهند حتما بالای سر آن یک چراغ می گذارند.
فقط برای تهیه لوستر سبک دکوراسیون خانه، ارتفاع سقف، نوع نور لازم برای محیط و ... را در نظر داشته باشید تا نورپردازی تان با سایر عناصر دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نورپردازی استودیو در خانه شما