‌ویزیت رایگان بیماران روستایی به یاد یک پزشک


15 پزشک متخصص از جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در یک اقدام نمادین اقدام به ویزیت حدود 400 نفر از بیماران روستاهای بخش مرکزی ساوه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- در بین این پزشکان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز حضور داشتند.

این اقدام به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر علی‌اکبر آبیار از پزشکان اهل روستای طرازناهید بخش مرکزی ساوه انجام شد و بیماران مراجعه‌کننده این روستا و روستاهای همجوار به درمانگاه به صورت رایگان ویزیت شدند.

پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلفی همچون روانشناسی، تغذیه، پوست و مو، پزشک عمومی، روماتولوژی، سونوگرافی، آسم و آلرژی، مراجعه‌کنندگان را معاینه کردند و در صورت نیاز بیماران به درمان تخصصی‌تر به مراکز درمانی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا؛ محمد آبیار برادر مرحوم دکتر آبیار ضمن تقدیر از این اقدام جهادی پزشکان متخصص در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این پزشک اظهار کرد: آن مرحوم در طول عمر خویش، خود را فدای آسایش مردم کرد.

وی افزود: آن مرحوم یک جمله را همیشه به نزدیکان خود گوشزد می‌کرد و آن اینکه "مهم نیست چند بهار زندگی کنی، مهم این است که بهاری زندگی کنی". بزرگترین ویژگی مرحوم آبیار ادب، اخلاق، پرکاری و پشتکاری در امور بود. او متعهدانه، خالصانه و بدون توقع کار می‌کرد و همواره یار و یاور محرومان بود.

وی در ادامه از همکاری دانشکده علوم پزشکی ساوه، جمعیت هلال احمر، اعضای شورای اسلامی و شهرداری ساوه، شورای اسلامی و دهیاری روستای طرازناهید که در فراهم کردن زمینه درمان بیمارانی که در این اقدام ارزشمند پزشکان متخصص کشور ویزیت شدند، تشکر کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هشتمین طرح ویزیت رایگان بیماران در شهر دستجرد