معاون وزیر: 14 هزار نفر استخدام آموزش و پرورش می شوند


معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: 14 هزار نفر از دانش آموختگان دارای شرایط سال آینده جذب آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی می شوند.  به گزارش ایرنا، محمد دیمه ور روز پنجشنبه در اختتامیه دوره آموزشی طرح مبین ( یاوران نماز) ویژه دوره ابتدایی و عشایر کشور در بیت تاریخی امام(ره) در خمین افزود: کمبود معلم در مقطع ابتدایی یکی از مشکلات عمده است و علت آن توزیع نا متوازن نیروی اسنانی است به طوری که در برخی مناطق نیروی انسانی مازاد و در برخی مناطق کمبود شدید نیروی انسانی وجود دارد.

وی بیان کرد: در سه استان کمتر توسعه یافته شامل سیستان و بلوچستان،هرمزگان و چهار محال بختیاری با کمبود نیروی انسانی محسوس تر در مقطع ابتدایی مواجه هستیم .

وی اظهارکرد: برای رفع کمبود امسال 500 ردیف استخدامی ویژه این مدارس در استانها و تعدیل و ساماندهی و خرید خدمات آموزشی در نظر گرفته شده است و با تدابیر اندیشیده شده هیچ مدرسه و دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود ندارد .

وی گفت: با وجود تحریم های اقتصادی ظالمانه و شرایط سخت کشور، در دولت تدبیر و امید اتفاق هایی خوبی افتاد و فوق العاده شغل ورتبه بندی معلمان ابتدایی انجام شد و امید می رود در شرایط پسا تحریم و بهبود ذخایر پولی کشور معلمان ساماندهی شوند.

وی در ارتباط با ترویج فرهنگ نماز اظهار کرد: آن چیزی که دانش آموزان را ترغیب به نماز می کند پایبندی مدیران و معلمان به این فریضه الهی است و در صورتی که دانش آموز آثار ،ثمرات و فوائد نماز را در رفتار مدیران و معلمان ببینند به نماز تشویق می شوند.

وی گفت: در مدرسه و در دوره مقطع ابتدایی یادگیری و رشد عینی است و آنچه دانش آموز می بیند و لمس می کند باور دارد و جلوه باور به نماز در رفتار مروجین نماز اگر دیده شود به نماز خواندن ترغیب می شوند.

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت:در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مدارس عشایری و روستایی شده است.

علی نقی یزدان پناه افزود: تصویب اساسنامه مدارس عشایر وامضای آن توسط رئیس جمهور و ابلاغ آن به وزیر در سال تحصیلی جاری نشان از توجه ویژه به عشایر کشور در دولت یازردهم است .

مدیر کل قرآن وعترت وزارت اموزش و پرورش نیز گفت: دهمین دوره آموزشی طرح مبین ویژه مدیران مدارس ابتدایی و عشایر کشور به میزبانی خمین بر گزار شد.

محمد رضا مسیب زاده ادامه داد: در این دوره آموزشی 250 نفر از مدیران مدارس دوره ابتدایی و عشایری ازاستانهای اصفهان، البرز، تهران، همدان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان ، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، قزوین و مرکزی از 14تا 17دی ماه از آموزشهای لازم برخوردار شدند .

وی گفت: در این دوره کارگاههای آموزشی با محوریت آشنایی با تشکل یاوران نما ، روشهای جذب اولیای دانش اموزان به نماز، شیوه دعوت به نماز و روش های انگیزشی نماز، روش های زیباخوانی و احکام قرائت نماز و مدیریت برنامه های نماز برگزار شد.

در آیین اختتامیه دوره آموزشی طرح مبین ویژه دوره ابتدایی و عشایرکشور سید مهدی ساداتی فرماندار خمین ، شهریار فولاوند مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استان مرکزی حضور داشتند.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد.


ویدیو مرتبط :
استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش در آینده نزدیک