آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



فوت آشپزی/ چگونه یک کیک را نصف کنیم


چگونه/ ممکن است نیاز پیدا کنید که یک کیک را نصف کنید. مثلا وقتی می خواهید آن را با خامه یا هر چیز دیگری تزئین کنید و لابه لای کیک از آن مواد قرار دهید. نصف کردن یک کیک دایره شکل با چاقو ممکن است کار خیلی سختی باشد و مهارت زیادی نیاز داشته باشد؛ اما برای شما که می خواهید گاهی در خانه این کار را انجام دهید راه ساده و دقیقی به کمک خلال دندان و نخ دندان وجود دارد که در این مطلب آن را بیان کردیم.

همان طور که در تصویر نشان داده شده است خلال دندان ها را دور تا دور نیمه کیک در آن فرو کنید.

نخ دندان را دور تا دور کیک روی خلال دندان ها قرار دهید. اگر شما یک کیک اسفنجی را نصف می کنید می توانید به کمک یک چاقوی دندانه دار در محل هایی که نخ قرار می گیرد برش ایجاد کنید تا نخ در آن برش ها قرار گرفته و تکان نخورد.
وقتی نخ دندان به طور کامل دور کیک را گرفت، آن را ببرید و دو طرف نخ را در هر دست بگیرید. دو انتهای نخ را از هر طرف به هم نزدیک کنید (مانند گره زدن) تا کمک کم حلقه نخ را در کیک جلو ببرید. کم کم نخ را از هر سمت جلو ببرید این کار به برش سریع تر کمک خواهد کرد.
حالا شما دو لایه کیک دارید.
لایه بالایی را به کمک مقوا یا ورق پخت (baking sheet) بردارید و کنار بگذارید.
نکات و هشدارها
این روش برای کیک های چسبنده یا ظریف که ممکن است هنگام جدا کردن با چاقو خرد شوند یا به چاقو بچسبند فوق العاده مفید است.
هنگام کشیدن نخ دندان مطمئن شوید تا پایان کار نخ به شکل حلقه جلو می رود.
شما می توانید از یک نخ نامرئی خیاطی یا نخ ماهیگیری برای این روش استفاده کنید.
اگر کیک یخ زده است از یک چاقوی دندانه دار (چاقوی نان) برای نصف کردن کیک استفاده کنید و فوق العاده مراقب باشید دست خودتان را نبرید.
مطمئن شوید تمام خلال دندان ها را قبل از کشیدن رویه و پذیرایی از کیک خارج کرده اید. هرگز خلال ها را به حدی در کیک فرو نکنید که از دسترس و دید شما خیلی دور شوند.


ویدیو مرتبط :
ضایع شدن هنگام فوت کردن کیک تولد