سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



باهنر: همه مجالس در کمک به محرومان حریص بوده‌اند


باهنر: همه مجالس در کمک به محرومان حریص بوده‌اند

ایسنا/ محمدرضا باهنر با بیان اینکه همه مجالس در دوره‌های مختلف در کمک به محرومان و اقشار ضعیف جامعه حریص بوده‌اند گفت: از حریص بودن نمایندگان در کمک به محرومان باید حداکثر استفاده را بکنیم.

نایب رئیس مجلس شوای اسلامی دردومین مجمع حقوقدانان وکلای نیکوکار که در کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: در مجموع در همه مجالس شورای اسلامی روحیه نمایندگان در کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه قوی بوده و در این مسیر کوتاهی نکردند، البته ممکن است گاهی راه حل های درست پیدا نکنیم و یا در زمینه‌ای با دولت به تفاهم نرسیم اما در راستای کمک به اقشار محروم جامعه عملکرد مجالس تا به حال نشان داده‌اند که در این زمینه حریص بوده است.

باهنر با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در کشور در نقطه مطلوب نیست و این شاخص‌ها فریاد می‌زنند که محرومین کشور تحت فشار هستند تصریح کرد: مثل شاخص‌های آلودگی هوا که در حال حاضر در آستانه بحران است برخی از آسیب‌های اجتماعی به اندازه‌ای هستند که نسبت به آنها نگرانی جدی وجود دارد.

وی به موضوع طلاق و آسیب‌های آن برای خانواده زن ،مرد، و بچه‌های طلاق اشاره کرد و گفت: نسبت طلاق به ازدواج در حد و شان جامعه اسلامی نیست.

باهنر با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی معمولا در خانواده‌هایی که ازنظر اقتصادی پایین‌تر هستند بیشتر جلوه می‌کند اظهار کرد: مسئولان جدید کمیته امداد باید کارهای جدی در این زمینه انجام دهند و وظایف سنگینی بر دوش دارند که در این مسیر همراهی آحاد جامعه و قوای سه گانه را نیز نیاز دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از بانیان طرح وکلای نیکوکار گفت: خواهشم این است که این رویه دربین همه وکلای کشور توسعه یابد و برای همه وکلای کشور فراخوان شود تا هر مقدار که می‌توانند در این راه پربرکت ثبت نام کرده و شریک شوند و درآینده‌ای نه چندان دور بتوانیم بگوییم وکیلی در کشور نداریم که بخشی از وقت خود را در این راه صرف نمی‌کند.

باهنر با بیان این که استقلال اقتصادی خانواد‌های مددجو و مددطلب در کاهش چالش‌های آنها بسیار تاثیرگذار است، گفت: متاسفانه هنوز ورودی‌ها به خانواده امداد خیلی بیشتر از خروجی‌هاست. شاهد عدم تعادل در خانواده‌های مددجو در مدارس کشور هستیم که برای تعادل منطقه‌ای در این زمینه باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در حکم اخیر مقام معظم رهبری به آقای فتاح و هیات امنای کمیته امداد رهبری مطالبه کردند که قوای سه گانه کمیته امداد را کمک کنند؛ مابه عنوان مجلس تا زمانی که هستیم در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
فعالیت گروه‌های جهادی و برگزاری اردوی دانش آموزی برای کمک به محرومان