سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لاوروف: باید اعتماد بین ایران و کشورهای عربی احیا شود


لاوروف: باید اعتماد بین ایران و کشورهای عربی احیا شود

فارس/ وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای بحرینی‌اش خواستار اعتمادسازی بین ایران و اعراب حاشیه خلیج فارس شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای بحرینی‌اش در مسکو، گفت باید اعتماد بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بازسازی شود.

وی همچنین با بیان اینکه روسیه آماده است با هر کشوری برای مبارزه با تروریسم همکاری و هماهنگی کند، گفت: «در حال بررسی ائتلاف تشکیل شده توسط عربستان سعودی هستیم. مسکو توجه ویژه‌ای به طرح ریاض برای تشکیل ائتلاف ضدتروریستی دارد و نقش این ائتلاف را در مبارزات علیه تروریسم بررسی خواهد کرد.»

دیپلمات ارشد روسیه در این رابطه گفت: ما امیدواریم که این ائتلاف نماینده خوبی برای اسلام در اجلاس جهانی مذاهب در خصوص مقابله با تروریسم باشد. روسیه آمادگی دارد تا با هر کشوری در این چهارچوب گفت‌وگو کند.

وی ادامه داد:‌ مسکو امیدوار است که این ائتلاف جدید به عنوان مشوقی برای دیگر کشورهای مسلمان باشد تا در مبارزه با تروریسم مشارکت کنند. این ائتلاف می‌تواند مسیر را برای تشکیل کنفرانسی بین‌المللی زیر پرچم سازمان ملل در خصوص نقش مذاهب مهم جهان در مقابله با تروریسم هموارتر سازد.

وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو علاقه‌مند است تا روابط خوبی را با کشورهای خاورمیانه برقرار سازد و درباره مسائل منطقه‌ای کاملا صادقانه به گفت‌وگو بنشیند.

لاوروف علاوه براین به موضوع فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: با بحرین در خصوص ارائه تعریف مشخصی از تروریسم به توافق رسیده‌ایم و حالا نیازداریم تا راه‌حلی مناسب و جامع در خصوص مسئله فلسطین بیابیم.

وی ادامه داد: ما همچنین درباره بحران لیبی نیز گفت‌وگو کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که پیدا کردن راه‌حلی صلح‌آمیز و فوری برای این کشور کاملا ضروری است.

وزیرخارجه بحرین نیز در ادامه از توافق با طرف روسی در خصوص ضرورت استفاده از مکانیزم راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه به عنوان تنها راه‌حل پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور خبر داد و گفت: ما از راه‌حلی سیاسی در سوریه هماهنگ با اصول تعیین شده در نشست ژنو1 حمایت می‌کنیم و برای حل بحران سوریه تلاش‌های بین‌المللی باید متحد گردد.

علاوه براین، وی از توافق با مسکو در خصوص ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع در یمن گفت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
افشای توطئه کشورهای عربی و انگلیس بر ضد ایران