آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ناهار/ کتلت ماهی؛ غذایی متفاوت و ساده برای روز تعطیل


ناهار/ کتلت ماهی؛ غذایی متفاوت و ساده برای روز تعطیلبرترین ها/ کتلت یکی از غذاهای حاضری محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. این بار میخواهیم با ماهی برای شما کتلت درست کنیم. تهیه این غذا بسیار آسان و سریع و بهترین راه برای استفاده از ماهی باقیمانده در یخچالتان است. نوش جان!

چی لازم دارم:
۳۰۰ گرم سیب زمینی
۱۰۰ گرم ماهی سالمون
۱ مشت برگ جعفری تازه
۱ عدد تخم مرغ
۱ عدد لیمو ترش
به میزان لازم روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری آرد
به میزان لازم نمک
به میزان لازم فلفل

چطوری درست کنم:
1.به فیله ماهی سالمون، روغن زیتون بمالید و بر روی آن اندکی نمک و فلفل بپاشید. آن را برای 6 تا 8 دقیقه بخار پز کنید. پوست ماهی را جدا و آن را تکه تکه کنید.

2. در ظرفی، پوره سیب زمینی را به همراه تکه های ماهی و 1 قاشق غذاخوری آرد بریزید. تخم مرغ ، جعفری خرد شده و نوک انگشت نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید. در آخر پوست لیمو را بر روی آن ها رنده کرده و مواد را خوب با هم له و ترکیب کنید.

3. سطح بشقابی را آرد پاشی کنید. مواد را به 4 قسمت تقسیم کنید. هر کدام را به شکل دایره به پهنای 2 سانتی متر باز کنید ، بر روی آن ها آرد بپاشید و در بشقاب قرار دهید. آن ها را برای 1 ساعت در یخچال بگذارید. این کار به کتلت های ماهی کمک می کند تا هنگام پخت باز نشوند (می توانید آن ها را در سلفون بپیچید و برای استفاده های بعدی فریز کنید).

4.در ماهیتابه ای، مقداری روغن زیتون بریزید و گرم کنید. کتلت های ماهی را در آن به مدت 3 تا 4 دقیقه از هر طرف، تا ترد و طلایی شوند، بپزید. در هر پخت 2 عدد از آن ها را بپزید. کتلت های ماهی را گرم و با قاچ های لیمو سرو کنید. می توانید آن را با سبزیجات و سالاد میل کنید.


منبع: برترین ها


ویدیو مرتبط :
کتلت ماهی