مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



هفتمین همایش «سه‌ساله‌های حسینی» برگزار شد


به گزارش شیعه آنلاین ، همایش سه‌ساله‌های حسینی روز سه‌شنبه 26 آبان ماه جاری از ساعت 9 تا 12 در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، این همایش هفت سال از برپایی آن می‌گذرد، از سال چهارم با برنامه‌ریزی قوی‌تری دنبال می‌شود که سه سال در مصلی امام خمینی(ره) و یک سال هم در حسینیه شهدای بسیج برگزار شده است.این برنامه با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج مداحان، بسیج جامعه زنان، بهزیستی کل کشور، شهرداری تهران، هیأت رزمندگان اسلام، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع)، سپاه محمد رسول الله(ص)، سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر قشرها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مراسم الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده، ولایت مداری اصحاب امام حسین(ع) به ویژه کودکان، صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی‌ها، مبارزه با دشمنان و عدم سازش با استکبار است.

در این همایش قرائت قرآن توسط یکی از نوگلان انجام می‌گیرد، خواندن عهدنامه یکی دیگر از قسمت‌های این برنامه است که با قرائت آن، کودکان عهدهایی را با حضرت رقیه(س) می‌بندند، همچنین فرزندان یکی از شهدای مدافع حرم در این برنامه به سخنرانی می‌پردازد.

در حاشیه هفتمین همایش سه ساله‌های حسینی 20 غرفه بر پا می‌شود که اجرای آن را سازمان اوقاف و امور خیریه تهران برعهده دارد، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو روحانی نام آشنای کودکان سخنرانی می‌‌کند و حسن شالبافان نیز به ذکر مصیبت و نوحه‌سرایی می‌پردازد.

در این همایش معنوی، کودکان بیش از نیمی از 700 مهد کودک بهزیستی شرکت می‌کنند و پایگاه‌های بسیج نیز از طریق سپاه محمد رسول الله(ص) و سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) نیز در این مراسم حضور می‌یابند.

از آنجایی که همایش «سه‌ساله‌های حسینی» در بیشتر شهرستان‌ها برگزار می‌شود،  در استان تهران بیش از یک جا این برنامه در نظر گرفته شده و نواحی بسیج و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز مراسم جداگانه‌ای را برگزار می‌کنند.  

توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه دختران شامل مقنعه، سربند و پرچم و ویژه پسران شامل چفیه، سربند و پرچم در این روز انجام می‌شود، همچنین نوگلان حسینی صبحانه و نهار را مهمان سفره اطعام حضرت رقیه(س) خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
همایش سه ساله های حسینی