اسپیلبرگ و غول بزرگ مهربان روی فرش قرمز جشنواره کن


اسپیلبرگ و غول بزرگ مهربان روی فرش قرمز جشنواره کنمهر/ استیون اسپیلبرگ و عوامل ساخت جدیدترین فیلمش دیشب در کن روی فرش قرمز رفتند و پس از نمایش فیلم در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند. بی شک اسپیلرگ و عوامل فیلم جدیدش «BFG» ستاره روز چهارم جشنواره کن بودند. استیون ساپیلبرگ، کاتلین کندی، ژرمین کلمنت، ربکا هال، پنلوپه ویلتون و رابی بارنهیل در کنار غول مهربانی یعنی مارک رایلنس عوامل ساخت این فیلم بودند.

در نشست خبری این فیلم اسپیلبرگ با یادآوری این که این فیلم را با اقتباس از کتاب مشهور رولد دال نویسنده فقید ادبیات کودک که سال ۱۹۸۲ منتشر شد ساخته، از دیگر کتاب‌های محبوب این نویسنده در میان مردم چون «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و «کارخانه شکلات سازی» یاد کرد.

وی در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار مبنی بر این که وقتی فیلم را می‌ساخت از احساسات ضدسامی رولد دال اطلاع داشت، پاسخ مثبت داد و گفت: من به داستان این نویسنده کار داشتم و اصلا به من ارتباطی ندارد که وی چه باورهایی داشت، یا می‌توانست داشته باشد.

وی افزود: داستان این کتاب که درباره یک دختر بچه یتیم و یک غول بزرگ مهربان است که در سرزمین غول‌ها زندگی می‌کند، آنقدر پیام زیبا و مثبتی داشت که تصمیم گرفتم این فیلم را جلوی دروبین ببرم.

وی یادآوری کرد: این داستان دقیقا درباره تفاوت‌ها و محبت است. ارزش‌های کتاب و فیلم‌ چیزهایی است که برای من اهمیت داشت.

فیلم جدید اسپیلبرگ در بخش خارج از رقابت جشنواره کن به نمایش درآمده و مارک رایلنس بازیگر بریتانیایی که در نقش غول بازی کرده، از جمله عوامل ساخت فیلم بودند که در جشنواره حضور یافتند.

اسپیلرگ ۶۹ ساله در نشست خبری فیلم از احساساتی که فیلم در او زنده کرده سخن گفت و از لذت کار کردن با ملیسا متیسن فیلمنامه نویس این فیلم که فیلمنامه «ای تی» را نوشته بود، یاد کرد. این فیلمنامه نویس ماه نوامبر درگذشت.

اسپیلبرگ درباره دومین همکاری خود با مارک رایلنس نیز حرف زد. این دو در «پل جاسوسان» نیز با هم همکاری کرده بودند و آن همکاری موجب دریافت جایزه اسکار نقش مکمل برای این بازیگر بریتانیایی شده بود.

این کارگردان امریکایی تاکید کرد: خیلی خوش شانس بودم که با او آشنا شدم و خوش شانس تر برای این که با هم دوست شدیم.

وی عنوان کرد که تعداد کمی از دوستانش می‌توانند وارد زندگی خصوصی او شوند.

رابی بارنهیل بازیگر ۱۱ ساله بریتانیایی که در نقش دختر یتیم بازی کرده نیز به عنوان جوان‌ترین عضو گروه سازنده این فیلم در این نشست گفت: پیش از این فقط به کلاس تئاتر می‌رفتم و حالا فکر می‌کنم رویاهایم واقعی شده‌اند.

«غول بزرگ مهربان» از اول جولای توسط استودیو دیزنی اکران می‌شود.

از دیگر میهمانان برجسته دیروز آنیس وردا کارگردان نامدار فرانسوی بود که درجشنواره کن حضور یافت. وی سال پیش نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت کرده بود.






منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
فرش قرمز فیلم "دو" جشنواره فجر بهمن 93