سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار فرماندار اهر نسبت به استفاده واحدهای صنفی از مانکن های غیراخلاقی


محمد عابدی روز شنبه در جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی شهرستان، با اشاره به اینکه برخی از مانکن ها موجود در مغازه ها به جای اینکه لباس هایی با استفاده از سبک اسلامی تبلیغ کنند بیشتر به مکان مدگرایی و ابتذال غرب گرایی تبدیل شده اند، اظهار کرد: مانکن های خلاف عرف دینی موجب ترویج بی حجابی می شود.
وی گفت: دستگاه های مربوطه در هنگام صدور و تمدید پروانه کسب به خصوص برای واحدهای پوشاک در صورتی که برخی واحدها به تذکرات و آموزش های لازم بی توجه باشند، به طور قانونی برخورد کنند.
عابدی افزود: ویترین مغازه ها و استفاده از مانکن های غیرمتعارف در فروشگاه ها و نمایشگاه های سطح شهر باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ساماندهی شود.
وی، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، حفظ عفت حریم عمومی و رعایت حقوق شهروندی را از جمله وظایف دستگاه های نظارتی بر بازار پوشاک دانست و ادامه داد: دستگاه قضایی در خصوص خدشه دار کردن عفت عمومی از سوی صنف پوشاک در ترویج بدحجابی برخوردهای لازم را انجام دهد.
عابدی اضافه کرد: متأسفانه امروزه با حجم عظیم واردات مدل های لباس خارجی بر روی مانکن های غیرمتعارف، استفاده از لباس های اسلامی رو به فراموشی می رود و از سوی دیگر مانکن های بدن نما حتی در کوچک ترین شهرهای استان و کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مانکن های خلاف عرف دینی و اسلامی باید از ویترین مغازه ها و فروشگاه های لباس در شهرستان اهر جمع آوری و ساماندهی شود، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان متولی اصلی ساماندهی مانکن های مروج بی حیایی و بی حجابی در ویترین مغازه ها و نمایشگاه های توزیع لباس است.
فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه تخلفات واحدهای صنفی در ترویج بی حجابی به دستگاه های قضایی و صنفی گزارش می شود، بیان کرد: چنانچه رعایت حجاب و عفاف جزو باورهای مردم نباشد نتیجه ای مطلوب حاصل نخواهد شد.
وی به اهمیت فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از پوشش های اسلامی نتیجه ناشایست ماهواره ها و ابتذال فرهنگ غربی بوده و وظیفه صدا و سیما در این زمینه با ارائه راهکارهای متناسب جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی حتی در پوشش های لباس ضروری است.
شهرستان اهر واقع در 110 کیلومتری شمال شرق تبریز با جمعیت 150 هزار نفر دارای دو بخش، دو شهر، 9 دهستان و 302 روستاست که 179 روستای آن بالای 20 خانوار می باشد. حدود 65 درصد جمعیت این شهرستان شهرنشین و 35 درصد روستایی است.
7225/3038/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پلمپ واحدهای صنفی بدون پروانه