شرکت هزاران تن در مراسم تشییع وکیل حامی کردها در ترکیه


هزاران تن از مردم ترکیه امروز (یکشنبه) در مراسم تشییع وکیل مدافع حقوق کردها که روز شنبه به دست مردان مسلح ناشناس در شهر دیاربکر ترکیه کشته شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طاهر ایلچی، رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه و از مدافعین حقوق کردها روز شنبه حین سخنرانی و دعوت نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان کرد به صلح، به ضرب گلوله کشته شد.

وی در حالی کشته شد که مشغول قرائت یک بیانیه مطبوعاتی بود و همزمان میان پلیس و مردان مسلحان ناشناس در محل سخنرانی درگیری رخ داد. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در پی این اقدام گفت، مقام‌های این کشور در حال تحقیق هستند که ببینند آیا حمله مسلحانه‌ای مستقیما علیه ایلچی صورت گرفته یا او در جریان تبادل آتش میان نیروهای پلیس و افراد مسلح ناشناس هدف اصابت گلوله قرار گرفته است.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب سیاسی حامی کردها در ترکیه امروز درجریان سخنرانی خطاب به شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه ایلچی گفت که وی قربانی یک "قتل سیاسی" است. وی در عین حال تاکید کرد، ایلچی زندگی‌اش را وقف صلح، آزادی و برادری کرد.

ایلچی حامی صلح میان شورشیان کرد و نیروهای امنیتی ترکیه بود. وی همچنین چندی پیش به دلیل دفاع از شورشیان کرد در جریان یک برنامه خبری از سوی مقام‌های ترکیه با اتهام‌های کیفری روبرو شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تصاویری تاسف بار از درگیری میان ترک ها و کردها ترکیه