سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ «سلامتی زنان؛ همه آن‌چه باید درباره زندگی سالم بدانید»


خبرگزاری کتاب ایران/ خستین چاپ کتاب «سلامتی زنان؛ همه آن‌چه باید درباره زندگی سالم بدانید» به قلم سندیا پروتی از سوی انتشارات پردیس دانش منتشر شد.

چاپ نخست کتاب «سلامتی زنان؛ همه آن‌چه باید درباره زندگی سالم بدانید» به قلم سندیا پروتی با ترجمه رویا فعلی در سه فصل با عنوان‌های «مراحلی از زندگی زنان»، «افکارتان را سالم نگهدارید» و «شفادهنده بدن» از سوی انتشارات پردیس دانش راهی بازار نشر شده است.

هدف از نگارش این کتاب، آشنا کردن مخاطب با آخرین دستاوردها و تحقیقات پزشکی به‌صورت اصولی و علمی است. این اثر به بحران‌های دوران بلوغ، جوانی، حاملگی و زایمان، میانسالی و کهولت با محور قرار دادن سلامتی روح و روان می‌پردازد و به مخاطب در برقراری ارتباط موثر با پزشک و مشاور در دوره‌های درمان و پرورش ذهنی پویا و حضور فیزیکی مناسب در مواقع ضروری کمک می‌کند.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «علم پزشکی و شیوه درمان همواره روبه پیشرفت است و دانستنی‌های موجود در این کتاب آخرین، جدیدترین اطلاعات پزشکی را به سهولت در اختیار خواننده قرار می‌دهد و درمان‌های جایگزین مثل یوگا، مدیتیشن، درمان‌های مکمل و رایج همانند درمان سنتی چینی را پیشنهاد می‌کند. این درمان‌ها به راحتی قابلیت جایگزینی با داروهای متداول را دارند. قبل از عملی کردن نوع روش درمان با پزشک معالج خود مشورت کنید.»

مراحلی از زندگی زنان
نویسنده در نخستین فصل کتاب مواردی همچون نشانه‌های بلوغ، مادر شدن و شاغل بودن، میانسالی، زنان هدفمند، اصول سلامتی، تغذیه سالم حفظ آب بدن، رژیم درمانی، عادات غذایی نادرست، ورزش حرفه‌ای، مزایای کلاس‌های ورزشی، اختلالات خواب، دلایل بی‌خوابی، اعتماد به نفس و موفقیت نهایی را بررسی کرده است.

در صفحه 30 کتاب درباره «تغذیه سالم» می‌خوانیم: «فراهم کردن میزان متعادلی از مواد مغذی برای بدن یک هنر به‌شمار می‌رود. در تغذیه تعادل را رعایت کنید، برای این منظور، رژیم غذایی حتما باید تنوع داشته باشد، چراکه غذا علاوه بر مغذی بودن باید رضایت خاطرتان را نیز فراهم کند؛ البته بدون آن‌که شما را در معرض بیماری‌های مختلف قرار دهد. برای تغذیه مناسب و برنامه قابل اجرا بهتر است رژیم گرفتن را که استرس‌زاست و در بسیاری از موارد منسوخ شده، فراموش کنیم. می‌توانید برنامه غذایی خود را براساس مقدار و نوع غذاهای مختلف به تدریج تهیه کنید.»

چگونه افکارمان را سالم نگهداریم؟
«افکارتان را سالم نگهدارید» عنوان دومین فصل کتاب است که به طرح موضوعاتی در زمینه استرس، شناسایی عوامل مشکل‌زا، آرام‌سازی روح، مواجهه با مرگ، دلایل اعتیاد، اضطراب روان‌شناختی، اثرات مخرب سیگار، اختلالات خوردن، ترس و نگرانی، دلشوره، هراس، رفتار درمانی، زنان و افسردگی، افسردگی بعد از زایمان و هیپنوتیزم اختصاص دارد.

سندیا پروتی، در صفحه 100 کتاب درباره «افسردگی بعد از زایمان» نوشته است: «تغییر حالت روحی مادران پس از تولد فرزندشان می‌تواند گذرا و کوتاه‌مدت باشد، مانند افسردگی پس از زایمان و یا درازمدت و شدید باشد مانند پسیکوز که نوعی روان‌پریشی و افسردگی حاد است.»

آشنایی با شفادهنده‌های بدن
سومین فصل کتاب که «شفادهنده بدن» نام دارد، شامل موضوعاتی مانند طرح‌های درمانی، کشف حقیقت، توانبخشی، ماساژ، درمان‌های جایگزین و مکمل‌ها، داروهای گیاهی، معالجه روح و جسم، اصلاح وضعیت بدن، پیلاتس، حرکت‌درمانی، آیورودا، طب سنتی چینی، طب سوزنی، آب‌درمانی، زایمان در آب و تغذیه سالم است.

نویسنده در این فصل در صفحه 124 درباره «معالجه روح و جسم» آورده است: «در لحظاتی از زندگی به مواردی برمی‌خوریم که به روش‌هایی برای لمس و کشف شخصیت درون نیازمندیم. به منظور بهبود سلامت جسمانی و حس خوشحالی، باید قدرت ذهن را به‌کار گیریم. یوگا و ریلکس کردن دو تکنیکی هستند که در این زمینه به شما کمک می‌کنند.»

نخستین چاپ کتاب «سلامتی زنان؛ همه آن‌چه باید درباره زندگی سالم بدانید» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 144 صفحه، به بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات پردیس دانش منتشر شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سبک زندگی - معرفی کتاب زندگی بی حد مرز - زندگی نیک