«اتسوکو هیروسه» پیانیست مطرح ژاپنی به ایران سفر می‌کند


«اتسوکو هیروسه» پیانیست مطرح ژاپنی به ایران سفر می‌کندفارس/ «اتسوکو هیروسه» پیانیست مطرح ژاپنی به ترتیب طی روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در سالن‌های رودکی تهران و آرمین اصفهان روی صحنه می‌رود.
«اتسوکو هیروسه» در سن 3 سالگی و در موسسه آموزش تیزهوشان «سوزوکی متد» یادگیری پیانو را آغاز کرد. 6 ساله بود که کنسرتو «شماره 26 کا 537» موتسارت را به همراه یک ارکستر اجرا کرد و در سال‌های 1988 و 1989 موسسه آموزش تیزهوشان او را برای توری یک ماهه به ایالات متحده فرستاد.
در سال 1996 و 1999 به ترتیب از کلاس «مادام ژرمن مونیه» در مدرسه ملی موسیقی پاریس و کنسواتوار موسیقی پاریس فارغ التحصیل شد. او همچنین بدون رای مخالف، برنده «جایزه برتر» و «جایزه دانیل مانیه» از کلاس‌های «برونو ریگوتو»، «نیکولاس انجلیک» و "«ماری فرانسوآز بوکه» شد و موسیقی مجلسی را نیز نزد «کریستین ایوالدی» آموخت.
پس از کسب جایزه نخست پیانیست جوان از مسابقه بین‌المللی فردریک شوپن در مسکو و جایزه سوم (در حالیکه جایزه نخست اهدا نشد) در مسابقه بین المللی ARD در مونیخ، او جایزه اول رقابت «مارتا آرخریچ» را در سال 1999 و در بوئنوس آیرس از آن خود کرد.
در سال 2001، او نخستین ارکستر خود را با ارکستر سمفونی NHK و تحت رهبری «شارل دوتوآ» تجربه کرد. همچنین در بسیاری از ارکستر سمفونی‌های جهان از جمله ارکستر رادیو و تلویزیون باواریا، ارکستر ملی آرژانتین، ارکستر کالج موسیقی بازل، ارکستر فیلارمونیک مسکو، ارکستر فیلارمونیک توکیو، ارکستر ملی تورین، ارکستر فیلارمونیک اوساکا، ارکستر لهستان و ارکستر اورفئوس حضور یافت.
هیروسه سابقه تورهای رسیتال در ژاپن، فرانسه، آرژانتین، لهستان و ایتالیا را در کارنامه دارد که با تحسین منتقدان همراه بودند. جشنواره‌های بسیاری مانند فستیوال شوپن فرانسه (پاریس و نوآن)، لهستان (دوشنیکی ‌زدروی)، فستیوال مارتا آرخریچ (ژاپن و تایوان)، لا روک دانته‌رون، لا فول ژورنه (نانت، ژاپن و ورشو)، فستیوال رادیو کلاسیک، فستیوال موسیقی کن، چیما فستیوال (ایتالیا)، جشنواره هنر کویمبرا و موزیکال‌های مورتانیه نیز شاهد حضور وی بوده‌اند. او تا کنون 4 سی‌دی با شرکت «دنون» منتشر کرده و شرکت «میرر» نیز در سال 2010 سی‌دی پنجم وی را منتشر ساخت.
بر اساس این گزارش، «اتسوکو هیروسه» پیانیست مطرح ژاپنی طی روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه ساعت 20 در سالن رودکی تهران و سالن آرمین اصفهان روی صحنه می‌رود.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
زن ژاپنی برای تقویت اقتصاد ایران کالای ژاپنی نمی خرد