فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



المپیاد قرآنی کشور با حضور63هزار نفر در 300 شهرستان برگزار شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نوبت اول این آزمون از ساعت هشت صبح و در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن و نوبت دوم در رشته های مربوط به بخش مفاهیم از ساعت ده صبح برگزار شد.

این آزمون با شرکت  ٦٣ هزار نفر داوطلب و در سیصد شهرستان برگزار شد. در شهر تهران نیز دبیرستان البرز به عنوان مرکز آزمون انتخاب شده و آزمون در آن رأس ساعت هشت صبح با اعلام پیام رادیویی حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. در این پیام، وی از زحمات جامعه قرآنی، موسسات و ادارت کل ارشاد استان‌ها تشکر کرد و رقابت فشرده این ٦٣ هزار قرآن‌آموز را از زحمات مربیان دلسوزشان دانست.

این آزمون از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن‌کریم بود که در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود. فرایند ثبت نام در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ١٦ شهریور آغاز شد و به مدت چهل روز ادامه داشت. در نهایت و پس از پایان مهلت ثبت نام ٦٣ هزار نفر در آن ثبت نام کردند.

در چهاردهمین دوره از آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد تعداد رشته‌ها از ١٧ رشته به ١٥ رشته رسیده است، در این آزمون سه رشته از رشته‌های بخش مفاهیم که تعداد مخاطبان بسیار کمی داشته‌اند، حذف شده‌اند. به ازای حذف این سه رشته در بخش مفاهیم، رشته «حفظ سوره یاسین» در قالب طرح قرآنی ١٤٤٩ به این آزمون اضافه شد. دو رشته در مفاهیم مقدماتی و یک رشته در مفاهیم تکمیلی شامل موارد حذف شده از آزمون است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مسابقات قرآنی در كوثر برگزار شد