چرا تلگرام تنها سوژه دنیای ارتباطات امروز کشورمان شده است؟


با وجود مشکلات دیگر در حوزه ارتباطات از جمله سرعت و خدمات شرکت های اینترنتی و مخابرات و واگذاری های تلفن و...تلگرام تنها سوژه و خبردنیای ارتباطات امروز کشورمان شده است.

چرا تلگرام تنها سوژه دنیای ارتباطات امروز کشورمان شده است؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛آنچه که این روزها حوزه ارتباطات و دردنیای پر از اطلاعات امروز ما مطرح می کند موضوع کندی و در ادامه فیلتر شبکه پیام رسان تلگرام است.

در واقع موضوع فیلترینگ شبکه تلگرام در ایران در حالی مطرح شد که به گفته واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات همزمان با قطعی 24 ساعته سه مسیر اینترنتی در ترکیه ،باب المندب ،خلیج فارس بود.

بعد از این قطعی اینترنت، اخباری مبنی بر فیلترینگ تلگرام منتشر شد که مسئولان تلگرام اینگونه اظهارکردند که تلگرام فیلتر شده است واظهارات انان در حالی بود که وزیر ارتباطات نسبت به مسدود کردن صفحات غیراخلاقی هشدار های لازم را داده بود وبعد از این موضوع شایعه ای مبنی بر پولی شدن تلگرام مطرح شد که بلافاصله بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی ،این خبر تکذیب شد وبه این ترتیب در این هفته نیزمدیرشبکه اجتماعی تلگرام در پیامی به کاربران ایرانی از قضاوت نادرست و نسبت هایی که بی دلیل به وزارت ارتباطات داده بود عذر خواهی کرد و مجددا وزیر ارتباطات در صفحه اجتماعی کلوب اظهار کرد:این شبکه پیام رسان اعلام کرده که به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.

اما با وجود مشکلات دیگر در حوزه ارتباطات از جمله سرعت و خدمات شرکت های اینترنتی و مخابرات و واگذاری های تلفن و...تلگرام تنها سوژه و خبردنیای ارتباطات شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در همین صفحه اجتماعی خود و بارها در مصاحبه های خبری خود اعلام کرده است که هر شبکه اجتماعی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید به قوانین و مقررات ما احترام بگذارد و تا زمانی که خطوط قرمز را رعایت کند مانعی برای فعالیت ندارد.

اظهارات وزیر ارتباطات در حالی است که چندین شبکه اجتماعی در کشورمان در حال فعالیت است و برخی از این شبکه ها از جمله شبکه اشتراک گذاری عکس که طرح فیلترینگ هوشمند از ابتدا در آن شروع شد همچنان در حال فعالیت است واگر از دیگر مشکلات حوزه ارتباطات واینترنت بگذریم و تنها موضع فیلترینگ مد نظر باشد ،فیلترینگ شبکه های اجتماعی دیگر لازم است واین سوال پیش می آید که بهتر نیست مسوولان ارتباطات فیلترینگ هوشمند شبکه های اجتماعی کمی را مد نظربگیرند و تنها موضوع فیلترینگ تلگرام سوژه و دغدغه وزارت ارتباطات نباشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیگیری فعطی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات