سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قیمت خرید تضمینی کلزا به نفع کشاورزان افزایش یافت


به گزارش ایرنا؛ «علیرضا مهاجر» شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در مرودشت از توابع فارس در جمع خبرنگاران، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران این محصول را از کشاورزان به قیمت 25 هزار و 300 ریال خریداری و سه روز پس از تحویل محصول، وجه آن را به بهره برداران پرداخت می کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا از واردات بی رویه روغن خارجی جلوگیری می کند و ارزش افزوده این محصول در کشور صرف خواهد شد.
مهاجر بیان داشت: کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم های مختلف به ویژه مناطق کم آب دارد و به همین سبب در جایگزینی کشت هایی که به آب زیاد نیاز دارند، موثر است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس نیز گفت: امسال دو هزار و 40 تن کلزا از کشاورزان این استان خریداری شد که پیش بینی می شود با اعلام به موقع نرخ تضمینی خرید کلزا و افزایش آن، کشاورزان رغبت بیشتری به کشت این محصول نشان دهند.
محمد مهدی قاسمی بیان داشت: برای توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا در استان فارس، برنامه ریزی های لازم انجام شده و امید است که با همکاری کشاورزان گام موثری در این زمینه برداشته شود.
وی ادامه داد: امسال سهمیه استان فارس برای کشت کلزا 20 هزار هکتار است و تا کنون در مناطق سردسیری دو هزار هکتار کشت و در مناطق گرمسیری هم کشت کلزا بتازگی آغاز شده است.
قاسمی افزود: دولت با امکان بهره وری از فناوری های نوین، تامین ارقام بذرجدید و تغییر روش آبیاری درصدد حمایت از کشاورزان و ایجاد اقتصاد پایدار در این بخش است .
وی اظهار کرد: در سال زراعی پیش رو همه هزینه تولید این محصول به صورت امانی انجام می شود و بهره برداران برای استفاده از تسهیلات می توانند به مراکز خدمات سراسر استان فارس مراجعه کنند.
قاسمی گفت: با توجه به اهمیت این محصول ارقام هیبرید فرانسوی کلزا تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
6117 /6118/ 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد خرید تضمینی گندم از کشاورزان به قیمت جهانی