سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاشیه های بازدید روحانی از نمایشگاه مطبوعات؛ عکسی که رئیس جمهور هدیه گرفت


حاشیه های بازدید روحانی از نمایشگاه مطبوعات؛ عکسی که رئیس جمهور هدیه گرفت

ایرنا/ هدیه ایرنا به دکتر روحانی؛ تابلوی بزرگ از یک عکس قدیمی سیاه و سفید در حال اقامه نماز به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در مانور نظامی مشترک ذوالفقار 3 روی یک ناو جنگی.

***برداشت اول
تصویری با ارزش که 5 خرداد 67 درست چند ماه پیش از پایان هشت سال دفاع مقدس در یک ناو جنگی روی خلیج نیلگون همیشه فارس توسط ایرنا ثبت شده است، تصویری که شاید خاطرات بسیاری را با هر بار دیدن برای دکتر روحانی زنده کند.با دیدن عکس لبخند بر روی لب های رییس جمهوری می نشیند، با اشاره به تابلو در مورد آن توضیحاتی می دهد، جمع حاضر که آنها نیز مشتاقانه در حال تماشای این عکس با ارزش هستند بر لب لبخند دارند و نگاه های کنجکاوشان عکس را جستجو می کند، در تصویر شماری از فرماندهان نظامی مشاهده می شود.محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری 81 ساله ایرنا تابلو را که در تصویر آن دکتر روحانی ردیف اول نماز پشت سر حضرت آقا نشسته است، تقدیم رییس جمهوری می کند.بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها صبح امروز با حضور رییس جمهوری در مصلای امام خمینی (ره) به طور رسمی گشایش یافت و مدرسه مجازی خبر ایرنا نیز با حضور دکتر روحانی افتتاح شد.

***برداشت دوم
حدود ساعت 8:40 دقیقه صبح، مصلی تهران، دومین تجربه نمایشگاه مطبوعات در دولت تدبیر و امید. رییس جمهوری برای بازدید وارد نمایشگاه می شود، نمایشگاه مطبوعات، مطبوعاتی که آیینه شفاف و صادق عملکرد مسوولان و مشهور به رکن چهارم دموکراسی است. به مناسبت افتتاح رسمی این نمایشگاه با حضور رییس جمهوری قرار است نمایشگاه از ساعت 11 صبح به روی عموم گشوده شود، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور رییس جمهوری از تابلو دیدن می کند، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز به این جمع می پیوندند.

رییس دولت تدبیر و امید وارد نمایشگاه می شود و بازدید وی حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد، از ایرنا آغاز می کند، سپس ایسنا، روزنامه آسیا، روزنامه خراسان، جهان صنعت، فرهیختگان، اصفهان امروز تا این که به روزنامه اطلاعات می رسد، روزنامه ای که 90 ساله شده است، حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات که مقابل غرفه ایستاده است به استقبال رییس جمهوری می آید و با وی دیده بوسی و به گرمی احوالپرسی می کند.

سپس نوبت به دنیای اقتصاد، روزنامه جام جم، روزنامه سپید که بر سر در آن نوشته تنها روزنامه پزشکی ایران می رسد، موزه مطبوعات ایران غرفه دیگری است که روزنامه های چندین 10 سال قبل روی پیشخوان آن دیده می شود، روزنامه هایی با کاغذ کاهی که گذر زمان آن را به زردی گراییده است. دکتر روحانی در حلقه عکاسان در حال بازدید از سایر بخش های به نمایش گذاشته شده این غرفه است، در این سو نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری به دقت و وسواس خاصی پس از رییس جمهوری غرفه ها را بازدید می کند، دقایقی روزنامه های عتیقه را ورق می زند و گویی در دل خود به آنها احسنت می گوید.
شبکه هنر، پایگاه اطلاع رسانی شادشو، غرفه چهره ها و تجربه های روزنامه نگاری ایران نیز دیگر غرفه هایی است که امروز توسط دکتر روحانی بازدید شد، الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه اعتماد در غرفه ای که هم نام روزنامه اعتماد و هم روزنامه اعتدال بر دیوارهای آن به چشم می خورد ایستاده، غرفه تقریبا خالی و بدون دکور است، رییس جمهوری توقف کرده و با وی لحظاتی گفت و گو می کند.

غرفه ای که بسیار به چشم می آید؛ غرفه روزنامه سینماست، تمام دکور با عکس های بازیگران و فیلم ها پوشانده شده است، دفتر یادبودی روی پیشخوان گذاشته شده، رییس جمهوری در آن مطلبی به عنوان یادبود می نویسد. خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) آخرین غرفه هایی است که از آن دیدن می شود.بازدید حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد، به سمت دفتر یادبود غرفه روزنامه سینما باز می گردم؛ دکتر روحانی اینگونه نوشته است: «بسمه تعالی، گرامی داشت سینما، گرامی داشت فرهنگ و هنر است که می تواند خدمات فراوان فرهنگی- اجتماعی برای مردم داشته باشد. حسن روحانی»؛ در زیر آن نوشته دکتر نهاوندیان است، اینگونه که « به نام آفریننده زیبایی ها، سینمای اصیل، صحنه نمایش زیبایی ها و نیکویی هاست، امیدوارم این روزنامه ارزشمند نیز در باروری این صنعت اثرگذار، توفیقی روزافزون داشته باشد. محمد نهاوندیان»
ای قلم هستی بسی زیبا گهر
برگرفته، علم از تو بال و پر
هیچ می دانی که والایی قلم
چون خدا بر نام تو خورده قسم
بر سر دست بزرگان جای تو
آفرین بر رتبه والای تو
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
بازتاب و حاشیه سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات