سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توانمندی داخلی برای تولید قطعات باکیفیت خودرو وجود دارد


به گزارش ایرنا از روابط عمومی سایپاپرس، محمدعلی جبرئیلی گفت: باید با الهام گرفتن از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی مبنی بر تشخیص حوزه های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آن ها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت در راستای کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش بر خوداتکایی، در مسیر شکوفایی اقتصادمان گام برداریم.
وی با اشاره به فضای پساتحریم و تاثیرات آن افزود: شرایط پساتحریم در صورتی که به درستی مدیریت شود و از ظرفیت های آن به خوبی بهره برداری شود می تواند دستاوردهای زیادی را به همراه داشته باشد .
جبرائیلی ادامه داد: تعامل و همکاری با شرکت های معتبر و صاحب تکنولوژی دنیا، جذب سرمایه گذار و ورود دانش فنی مورد نیاز، تأمین به موقع مواد اولیه و حذف دلال ها و واسطه ها که موجب تحمیل هزینه مضاعف شده اند؛ با مدیریت مناسب و کارآمد می توان از این شرایط در راستای رونق اقتصادی و رشد تولید استفاده کرد و این صنعت را به روزهای خوب و شکوفایی خود برگرداند و توسعه صادرات و ورود به بازارهای جدید از جمله مزایای آن است.
وی یکی از مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی خودرو را نبود سیاست ثابت و بلندمدت در سیاست های کلان این صنعت دانست و گفت: مشکلات و مسائل صنعت خودروسازی کشور به طور حتم با تداوم حمایت ها رفع می شود.
جبرائیلی عمده دلائل بروز مشکلات در صنعت خودروسازی را در شرایط کنونی، عدم اجرای صحیح قوانینی چون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تجمیع عوارض، جوایز صادراتی، یکسان سازی نرخ ارز و حذف موانع گمرکی، عدم دسترسی به فناوری های جدید که موجب عدم رقابت پذیری و موفقیت واحدهای قطعه ساز شده است و همچنین نبود تعامل سازنده بین نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده با سازمان های ذیربط عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه، راه های زیادی برای عبور از مشکلات صنعت خودروسازی وجود دارد که نیازمند اراده قوی و همکاری همه جانبه متولیان و نهادهای دخیل در این امر است، بررسی چشم انداز و دستورالعمل جامع جهت اتخاذ سیاست های ثابت و بلندمدت در صنعت خودرو و نظارت کامل بر اجرای صحیح آن را از آن جمله دانست.
جبرائیلی تصویب قوانینی سازنده همچون اجازه واردات فناوری های نوین به واحدهای قطعه ساز، اتخاذ سیاست صادرات محور، جهت ایجاد بازارهای هدف در منطقه و کشورهای همسایه با مزیت رقابتی تولید و حمایت دولت از مدیران بخش خصوصی به منظور ورود فناوری های جدید و روز دنیا در راستای به روزرسانی امکانات و تجهیزات، امکان رقابت با رقبای خارجی، اشتغال زایی و در نتیجه بهبود وضعیت و بقای واحدهای قطعه ساز عنوان کرد.
وی با بیان اینکه فعالان این بخش با حمایت و همکاری متولیان می توانند ضمن برطرف کردن نیاز بازار داخلی، صادرات خوبی نیز داشته باشند افزود: استفاده از قطعاتی که در داخل کشور طراحی و ساخته می شوند، جایگزینی آن ها با قطعات نامرغوب چینی می تواند موجب تقویت تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور شده و از ورود کالای نامرغوب و قاچاق به بازار قطعه جلوگیری نماید.
جبرائیلی در ادامه بر حذف دلال ها و واسطه ها که موجب تحمیل هزینه های مضاعف به صنعت قطعه سازی خودرو شده اند تاکید کرد.
شرکت سایپا پرس بعنوان بزرگترین تولید کننده قطعات پرس خاورمیانه در سال 1378 از سوی گروه خودروسازی سایپا به منظور تولید قطعات پرسی بدنه خودرو تاسیس شد، این شرکت مجهز به خطوط رباتیک پرسکاری G1، G2، G3 و پروگرسیو، برشکاری بلیلینگ، کاتولنت، پرس های هیدرولیکی و سالن مجموعه سازی و پرس شاپ است.
1836 / 6139

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
داخلی سازی قطعات خودرو