فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی نقشی اثر گذار دارد


به گزارش ایرنا هادی سلگی روز یكشنبه در شورای اداری آموزش و پرورش نهاوند افزود: اقتصاد مقاومتی مهمترین راهبرد نظام برای رشد و توسعه كشور است كه از سوی مقام معظم رهبری مورد تاكید قرار گرفته كه لازم است این مساله به یك گفتمان و فرهنگ تبدیل شود.
وی افزود: در راستای تحقق این شعار اولین كاری كه آموزش و پرورش می تواند داشته باشد فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و فرهنگیان به عنوان نیروهای فرهنگی جامعه و همچنین انتقال این پیام به بدنه جامعه و خانواده ها می باشد .
وی در این زمینه اضافه كرد: آموزش و پرورش و دیگر نهادهای علمی می بایست با نهادینه كردن فضایل اخلاقی در دانش آموزان و بسط این فضایل در میان خانواده ها با كمك دانش آموزان و نهاد انجمن اولیا و مربیان كمك می كند.
وی تقویت فرهنگ كار و تلاش و كارآفرینی را از عمده ترین ضرورتهای اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و گفت: توسعه فرهنگ كار و تلاش در بین مردم و كار آفرینی و ارائه ایده های نو می تواند علاوه بر اشتغال برای فرد كار آفرین برای دیگر اقشار نیز ارتزاق آفرین باشد كه در این زمینه آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد كه با اجرای برنامه های فرهنگی كارآفرینی و تلاش را به یك ارزش در جامعه تبدیل سازد .
وی تحقق اقتصاد مفاومتی را وظیفه ای همگانی عنوان نمود و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید احساس مسئولیت كنند و با همكاری و همدلی با دولت در عمل این راهبرد ضروری نظام كه از سوی مقام معظم رهبری همواره تاكید شده را محقق سازند .
سلگی با بیان اینكه آموزش و پرورش به عنوان یك نهاد بزرگ فرهنگ ساز می تواند نقش بزرگی در راستای عمومی كردن فرهنگ كار و تلاش داشته باشد گفت: آموزش و پرورش به سهم خود در این زمینه از هیچ كوششی فرو گذاری نكرده و با . اجرای برنامه های توجیهی توجه آحاد مختلف جامعه را به سوی این مساله مهم جلب خواهد نمود.
سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده است.
7525/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش طرح اقتصاد مقاومتی تاکستان انگور بجنورد