سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«پرونده شیخ زکزاکی به دادگاه بین‌المللی می‌رود»


«پرونده شیخ زکزاکی به دادگاه بین‌المللی می‌رود»پرس تی وی/ نمایندۀ شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر برجستۀ مسلمانان نیجریه می‎گوید وکلای شیخ زکزاکی مصمم هستند پروندۀ وی را به دادگاه‌ جنایی بین‌المللی ببرند.

عبدالله احمد روز یکشنبه (26 اردیبهشت) در کنفرانس بین‌المللی «هم صدا با اقصی» در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تی‌وی از دولت این کشور به دلیل جنایاتی که علیه شیخ زکزاکی و پیروانش مرتکب شده است، به شدت انتقاد کرد.
به گفتۀ احمد، این در واقع دولتِ نیجریه بود که جنایاتی علیه مسلمانان مرتکب شد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت آن‌ها اقدام مثبتی در پروندۀ شیخ زکزاکی صورت دهند.
نمایندۀ شیخ زکزاکی افزود دولت نیجریه تحت حمایت امریکا و اسرائیل به اقدامات جنایتکارانۀ خود ادامه می‎دهد.
وی همچنین گفت حال شیخ زکزاکی در حال حاضر مساعد است، اما وی یکی از چشمانش را از دست داده و جراحت دستش نیز جدی است.
رهبر مسلمانان نیجریه به همراه همسرش و صدها مسلمانِ شیعۀ دیگر از آذرماه سال 1394 در زندان به سر می‌برند.
شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه، در تاریخ 22 آذر 1394 در حالی که تیر خورده بود، دستگیر شد.
نیروهای ارتش نیجریه اواخر آذر به خانه شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا حمله و او را به شدت زخمی و دستگیر کردند.
در پی یورش ارتش نیجریه به محل اقامت شیخ زکزاکی و همچنین حملۀ روز قبل آن ها به حسینیۀ شیعیان در تاریخ 21 آذر، صدها تن از جمله سه فرزند زکزاکی کشته شدند.
ارتش نیجریه ادعا کرد شیعیانِ زاریا مسیر کاروان فرمانده ارتش را بستند و قصد داشتند او را ترور کنند؛ ادعایی که از سوی مسلمانان این کشور رد شده است.
بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری بین المللی این کشتار را محکوم کردند.
سازمان عفو بین‌الملل، اوایل اردیبهشت ماه 1395 نیجریه را به کشتار شیعیان متهم و در گزارشی اعلام کرد ارتش این کشور در روزهای 12 و 14 دسامبر (21 و 23 آذر) بیش از 350 تن از شیعیان این کشور را به صورت غیرقانونی قتل عام کرده است.
این سازمان بینالمللی همچنین تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده بود که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‎داد.





منبع: پرس تی وی


ویدیو مرتبط :
راه حل شیخ زکزاکی برای قمه زنی