زیرساخت‌های شمشیربازی ضعیف است


فضل‌الله باقرزاده گفت: خانه شمشیربازی استان اصفهان مراحل آخر تکمیل خود را سپری می‌کند. تنها مشکلی که این سالن دارد نیاز به 200 یا 250 میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رییس فدراسیون شمشیربازی در مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان از استان‌های مهم در پرورش افراد مستعد در رشته شمشیربازی است. خوشحالم که در این رشته 135 نفر شمشیرباز در اصفهان وجود دارد که سازمان یافته هستند. البته توقع نداریم بتوانیم این تعداد را گسترش بدهیم زیرا زیرساخت‌های شمشیربازی در اصفهان و کشور ضعیف است.

وی با بیان اینکه 6 پیست فعال در استان اصفهان وجود دارد که حتی در تهران هم نیست، صحبت‌هایش را ادامه داد و گفت: زمانی برخی افراد، ملی پوشانِ ما را به‌ عنوان اوباش گرفتند و حتی نمی‌دانستند شمشیری که به دست این بازیکنان است به دلیل این است که این افراد ورزشکار هستند اما خوشبختانه امروز شمشیربازی جایگاه خاصی پیداکرده است و افراد شناخت بهتری از این رشته پیدا کردند.

باقرزاده با بیان اینکه چهار هزار ورزشکار سازمان یافته داریم نیز افزود: دختران در این رشته بسیار خوب کار کردند که اگر توجه به آن‌ها بیشتر شود، مطمئناً بهتر کار خواهند کرد.

رییس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: روزی عنوان کردم بیشترین افتخارآفرینان، ورزشکاران یزد از رشته شمشیربازی هستند و امروز نیز همین صحبت را در خصوص اصفهان هم می‌توانم داشته باشم.

باقرزاده با اشاره به خانه شمشیربازی استان اصفهان گفت: فکر می‌کنم مراحل آخر این پروژه در حال سپری باشد. تنها مشکلی که این سالن دارد، نیاز به 200 یا 250 میلیون تومان اعتبار است که فکر نمی‌کنم این مبلغ برای ورزش اصفهان رقم زیادی باشد. امیدوارم با اعتبار خاصی که برای این سالن در نظر می‌گیرند، این سالن در سال آینده به اتمام برسد.

در ادامه مجمع انتخاباتی هیئت شمشیربازی استان اصفهان، رأی‌گیری انجام شد و فرهاد رضایی که در مجمع انتخابات هیئت شمشیربازی استان اصفهان تنها کاندیدای این انتخابات و در دو سال گذشته سرپرست هیئت بود، با تعداد 15 رأی به ریاست هیئت شمشیربازی استان انتخاب شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شمشیربازی یزد