سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادعایی درباره تکمیل بازسازی یک کارخانه کشتی‌سازی توسط کره شمالی


ادعایی درباره تکمیل بازسازی یک کارخانه کشتی‌سازی توسط کره شمالیایسنا/ یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ادعا می‌کند کره شمالی بازسازی یک کارخانه کشتی‌سازی را تکمیل کرده که قرار است در آن نسل جدیدی از زیردریایی‌های حامل موشک‌های بالستیک ساخته و آزمایش شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که گمان نمی‌رود استفاده از چنین کارخانه‌ای تا سال 2020 عملی شود اما محققان دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند، اقدامات کره شمالی در توسعه و تولید زیردریایی پرتاب کننده موشک‌های بالستیک قطعا روبه پیشرفت است.
توانایی کره شمالی در تولید و استفاده از این زیردریایی‌ها، تهدید حمله اتمی پیونگ یانگ را به سطح جدیدی می‌رساند.
این در حالی است که ماه گذشته یکی از زیردریایی‌های کره شمالی آزمایش موشکی را در شرق دریای ژاپن انجام داد و موشک بالستیکی توانست تا برد 19 مایل (30 کیلومتر) پرتاب کند.
کره جنوبی می‌گوید تصاویر و مدارکی دارد که نشان می‌دهد با منفجر شدن موشک پرتاب شده آزمایش اخیر پیونگ یانگ شکست خورده است اما تحلیل‌گران موسسه جان هاپکینز از آن به عنوان یک موفقیت یاد می‌کنند.
کره جنوبی به شدت نسبت به پیشرفت‌های موشکی کره شمالی نگران است. وزیر دفاع این کشور در سخنرانی اخیر خود هشدار داده بود که واکنش‌های سئول به اقدامات پیونگ یانگ تاکنون آرام و ناکافی بوده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
عملیات جاسوسی نیروهای ویژه کره شمالی با استفاده از کشتی