سرنوشت ساخت مستندی درباره همسر امام‎خمینی


اهمیت این مستند به دلیل موضوع آن است که به یک شخصیت تاریخی می پردازد. کسی که بیش از ۶۰ سال با امام خمینی (ره) زندگی کرده است.

مصطفی رزاق‌کریمی از پایان نگارش سناریوی مستندی درباره زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) خبر داد.

مصطفی رزاق‌کریمی در گفتگو با مهر درباره مستندی که قرار بود درباره بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) بسازد، توضیح داد: یک گروه تحقیقاتی شامل چهار نفر به عنوان اعضای اصلی تیم تحقیقات طی یک سال مشغول کار بودند و ما در طول تحقیقات از افراد بسیاری هم مشاوره گرفتیم.

وی با اشاره به مرحله فعلی تولید این مستند عنوان کرد: در حال حاضر بخش تحقیق و نگارش سناریوی این مستند به پایان رسیده است و ما منتظر هستیم تا با نظر موسسه فرهنگی هنری عروج فیلم به عنوان تهیه کننده اثر، تولید آن را امسال کلید بزنیم.

این مستندساز با اشاره به اهمیت موضوع این مستند بیان کرد: اهمیت این مستند به دلیل موضوع آن است که به یک شخصیت تاریخی می پردازد. کسی که بیش از ۶۰ سال با امام خمینی (ره) زندگی کرده است و باید تمام جزییات زندگی ایشان و امام (ره) را در نظر گرفت. اینکه این بانو چه روزهایی را با امام خمینی (ره) گذراندند و زندگیشان در تهران، نجف، قم، نوفل لوشاتو و... چگونه بود از جمله مسایلی است که در این مستند به آنها پرداخته می شود.

رزاق کریمی با اشاره به ویژگی مهم دیگر این مستند عنوان کرد: زندگی بانو ثقفی بخش شخصی زندگی امام خمینی (ره) است و باید به این موضوع احترام گذاشت بنابراین این اثر، یک مستند صرف خواهد بود و برای دخیل نشدن نظران شخصی خودمان از ساختار مستندداستانی یا بازسازی استفاده نمی‌کنیم.

کارگردان «خاطراتی برای تمام فصول» در پایان با اشاره به علاقه خود به ساخت چنین آثاری عنوان کرد: من به ساخت آثار تاریخی علاقمند هستم. از طرف دیگر من معمولا کم کار هستم اما وقتی اثری را بسازم تمام تلاش خود را برای آن انجام خواهم داد. این مستند هم نیاز به صرف وقت فراوانی داشت و باید با تحقیق کافی و سناریوی خوب همراه می شد. حالا منتظر هستم تا نتیجه درباره سناریو اعلام شود و بتوانیم کار را کلید بزنیم.

این اثر با مشارکت صندوق اعتباری هنر و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی، هنری عروج به مدیر عاملی غلامعلی اصغریان تولید خواهد شد.

برای مطالعه خبرهای فرهنگی و هنری کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
امام خامنه ای وفات همسر امام خمینی