علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دانشگاه ها نباید به بودجه های دولتی وابسته باشند


به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه امروز در نشست خبری  در اهواز اظهار كرد: خوشبختانه در خوزستان به نیروی انسانی توانمند توجه فراوانی می شود و این مسئله باعث شده تا بنیاد نخبگان خوزستان به نقطه مناسبی برسد و فعالیت های پژوهشی فراوانی در این زمان در این نهاد انجام بگیرد.

وی افزود: ۲۷۰ هزار دانشجو در خوزستان در حال تحصیل هستند که این جوانان پتانسیل هایی برای آینده علمی این استان محسوب می شوند.

ستاری با بیان اینكه باید در بحث اشتغال به دنبال فرهنگسازی برویم، عنوان كرد: فرزندان و دانشجویان ما نباید تنها به فکر شغل های اداری و رسمی باشند. فرزندان ما باید به سمت و سوی فعالیت های علمی و در اصل تبدیل علم به عمل بروند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت خوب فعالیت بخش خصوصی در استان خوزستان بیان كرد: بخش خصوصی در خوزستان به دلیل فعالیت های شرکت های نفتی و گازی از ظرفیت های بسیار مناسبی برای رشد شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و فن آوری برخوردار است. بخش خصوصی باید از نخبگان علمی استانی حمایت و آنها را وارد بازار کار کند.

ستاری ادامه داد: برای فعالیت شرکت های دانش بنیان، نیازمند صرف هزینه های فراوان نیستیم بلکه با کم ترین هزینه، می توان یک ایده را به ثروت تبدیل کرده و از این راه کسب درآمد کرد. البته برای رشد این شرکت ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دانشجویانی که می خواهند در حوزه پژوهش فعالیت هایی را انجام دهند باید از سوی بنیاد نخبگان مورد حمایت قرار بگیرند.

ستاری با اشاره به فعالیت های موثر بنیاد نخبگان در كشف استعدادهای استانی گفت: نشست های سراسری بنیاد نخبگان به صورت معمول برای هماهنگی های داخلی بنیادهای استانی برگزار می شود و در این نشست ها، فعالیت های فرهنگی و سایر فعالیت های علمی و پژوهشی انجام گرفته و یا پایه ریزی می شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اظهار كرد: در سال های گذشته، شرکت های دانش بنیان شناخته شده، نبودند و بسیاری از اقشار جامعه و حتی دانشجویان نیز از آنها اطلاع نداشتند اما خوشبختانه در این زمان، نام این شرکت ها بسیار مطرح و شناخته شده است.

ستاری توضیح داد: بنیاد نخبگان استان می تواند در زمینه زیست محیطی از جمله ریزگرد ها وارد عمل شود و فعالیت های پژوهشی انجام دهد. شرکت های دانش بنیان می توانند با فعال کردن شرکت های خود در زمینه اشغال نیز نقش افرینی داشته باشند.

وی همچنین گفت: دانشگاه نباید به بودجه های دولتی متکی باشد و این اتکا باعث می شود در بسیاری از زمینه ها عقب بماند و به صورت کلی دولتی بار بیاید. در اصل اعتبار اصلی دانشگاه ها باید از سوی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان آن تامین شود.


ویدیو مرتبط :
بی بی سی و بودجه دولتی