سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساخت ربات هیبریدی برای حفر کانال و خاک‌برداری به صورت کنترل از راه دور


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابوالفضل عبدالهی نسب اناری و رضا سلیمانی رنجبر دو محقق ایرانی موفق به ساخت رباتی هیبریدی شدند که با کنترل از راه دور می‌تواند در خاک‌برداری مورد استفاده قرار بگیرد.

این ربات در انجام فرآیندهای حفر کانال، پر کردن کانال، تیلر، خاک برداری و جابه جایی خاک کاربرد دارد.

در طراحی و ساخت این ربات سعی شده است تا دستگاه کمترین ارتفاع ممکن را داشته باشد و همچنین به آسانی تغییر کارایی دهد.

این ربات که دارای سیستم هیبریدی است ابتدا برق مورد نیاز خود را توسط ژنراتور تولید کرده و پس از آن انتقال نیرو توسط موتورهای الکتریکی به بخش‌های مختلف ربات صورت می‌گیرد.

ربات مجهز به فرستده گیرنده‌ای است که از این طریق می‌توان تمام حرکت‌ها را از راه دور به کمک یک فرستنده رادیویی کنترل کرد، همچنین ربات دارای صفحه کلید کنترل با سیم نیز است و نیاز به مداخله مستقیم انسان را از بین می برد و در صورت نیاز راننده می‌تواند بر ربات سوار شود. همچنین می‌توان در صورت نیاز بدون روشن کردن موتور بنزینی از برق شهر برای فعالیت با ربات استفاده کرد یا بالعکس از برق تولید شده از ربات می‌توان درمکانی‌هایی که برق وجود ندارد استفاده کرد.

این ربات دارای دو محور و چهار چرخ است؛ چرخ محور جلو و محور عقب سمت راست با هم و چرخ محور جلو و محور عقب سمت چپ نیز با هم حرکت می‌کنند، این عمل باعث می‌شود قدرت مانور ربات بالا رود و برای دو زدن به فضای کمتری نیاز داشته باشد به گونه ای که بدون حرکت به جلو یا عقب سر جای خودش دور زند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خرید و فروش و ساخت پروژه ی ربات جنگجو کنترل از راه دور