فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جشنواره فیلم سبز در شیراز / آموزه های زیست محیطی روی پرده سینما جان می گیرد


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر حمزه ولوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : هنر سریع ترین و زیبا ترین ابزار برای انتقال آگاهی ها و بهترین شكل انتقال مفاهیم است كه در حوزه محیط زیست نیز از این ابزار برای انتقال پیام های محیط زیست در قالب فیلم و هنرهای تجسمی بهره گیری شده است .
ولوی با بیان اینكه بسیاری از كسانیكه هنوز پیام های زیست محیطی را نگرفته اند و هنوز به هشدارها توجه نكرده اند در دسترس ناظران محیط زیست قرار ندارند گفت : هنر فیلم و سینما بهترین شیوه ای است كه می تواند این مخاطبان را هم شامل شود و پیامهای محطیت زیست را در خانه و در سینما به آنان منتقل نماید.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینكه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال توقف و تعطیلی برگزار می‌شود اضافه كرد: بر این باوریم كه فعالیت های هنری با موضوع محیط زیست و لزوم حفظ و پاسداری از آن، تاثیر بسیار ارزشمندی در ارتقای فرهنگ آحاد جامعه در این زمینه دارد.
وی هنر را بهترین ابزار برای فرهنگ سازی و انتقال پیام های زیست محیطی به جامعه دانست و افزود: برپایی این گونه جشنواره ها در دوستی و پیوند مردم با مباحث زیست محیطی، افزایش آگاهی آنان و همچنین افزایش كیفیت آثار هنری با موضوع زیست محیطی بسیار سودمند است.
مهدی امید بخش معاون هنری و امور سینمایی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: بهتر است در رویدادهای فرهنگی و هنری جدای از بحث مخاطب، آگاهی ملی و عمومی را مدنظر قرار دهیم كه اداره فرهنگ و ارشاد چنین رویكردی را در دستور كار دارد.
وی اضافه كرد: جشنواره فیلم سبز فرصتی متعالی برای پرداختن به آموزه هایی است كه در آن توجه به طبیعت و توجه به محیط زیست در اولویت قرار میگیرد.
آرمانمهر دبیر جشنواره هنری فیلم سبز استان فارس نیز در این نشست گفت : جشنواره فیلم سبز از 24 اردیبهشت‌ماه به مدت یك هفته در بخش‌های سینمای ملی، بین‌الملل، هنرهای تجسمی و همچنین كارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارها برگزار می‌شود كه موضوعات كارگاه‌ها در زمینه حیات‌وحش، مستندسازی، آشنایی با مناطق حفاظت‌شده، آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد بود.
6113

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خشک شدن هامون وفاجعه زیست محیطی به روایت فیلم