سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناگفته هایی از لشگر فاطمیون


ناگفته هایی از لشگر فاطمیونرجا نیوز/ از تأسیس تیپ فاطمیون که الان به لشگر ارتقاء یافته است مدت زیادی نمی‌گذرد. گروهی خودجوش که با رسیدن خبر اشغال خاک سوریه و تهدید تخریب حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها توسط تکفیری‌ها خود را به سوریه رساندند. با شکل‌گیری این نیروی رزمی گروه مقاومت دیگری در کنار دیگر گروه‌ها علیه استکبار و رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته است. شهید حسینی و شهید ابوحامد که قبلاً در سپاه محمد(ص) افغانستان علیه اشغال‌گران خاک افغانستان می‌جنگیدند از مؤسسین این لشگر بودند. ایده اولیه تأسیس لشگر فاطمیون و مستندی که بی‌بی‌سی در باره روند عضو‌گیری آن ساخته است بهانه‌ای شد که با یکی از رزمندگان «گروه یک» این لشگر به گفت‌وگو بنشینیم. متن زیر حاصل این گفت‌وگوی کوتاه است:

ایده تأسیس لشگر فاطمیون

خداوند شهید حسینی را رحمت کند. اواخر سال 91 به من گفت چنین جریانی وجود دارد. قبل از این ماجرا ابوحامد فرمانده فاطمیون قرار بود در جنگ‌های 33 روزه لبنان هم شرکت داشته باشد که بنا به دلایلی نشد. آن اوایل از ما خواستند که در جلسات شرکت کنیم. بنده هم خدمت ابوحامد رفتم و جلسه‌ای برقرار شد. حدود 22 نفر بودیم. واقعیتش خود من در ابتدای کار مخالف بودم، ولی وقتی اقدام به تخریب قبر حجر بن عدی کردند فهمیدم کار جدی است. 22 دی سال 92 بود که وارد خاک سوریه شدیم.

هسته اولیه فاطمیون

شهید ابوحامد و شهید حسینی و یک‌سری از دوستانی که قبلاً جزو نیروهای سپاه محمد(ص) بودند، هسته اولیه فاطمیون را تشکیل می‌دادند. سپاه محمد(ص) در جنگ‌هایی که در خاک افغانستان علیه شوروی و دیگر اشغال‌گران انجام می‌شد حضور داشتند. این نیروها فوق‌العاده آموزش‌دیده و ورزیده بودند. تقریباً 10 نفر می‌شدند و از طریق همین آشنایی که داشتند دور هم جمع شده بودند. خود من از طریق شهید حسینی وارد شدم. جلساتی برقرار شد و من را هم دعوت می‌کردند. بعدها همین دوستان، دوستان دیگری را معرفی کردند. کسانی را معرفی می‌کردند که می‌دانستند علاقه و عرق مذهبی دارند. به‌تدریج به اعضا اضافه می‌شد. بعد از تشکیل گروه‌های چهار و پنج بود که لشگر حالت رسمی به خود گرفت و یک‌عده برای عضوگیری مأمور شدند.

تعداد اعضای فاطمیون

آمار دقیقی از تعداد اعضای تیپ ندارم، اما چیزی که گفته می‌شود حدود 10 هزار نفر عضو تیپ هستند که از این تعداد حدود سه تا چهار هزار نفر نیروی فعال وجود دارد.

از ابتدای ورود فاطمیون به خاک سوریه تا کنون بیش از 700 شهید تقدیم اسلام شده است. حدود 150 تا 200 نفر هم مفقودالاثر داریم.

شیوه آشنایی با نیروی قدس

شهید حسینی قبلاً عضو سپاه محمد(ص) بودند که این گروه با سپاه قدس پاسداران همکاری داشتند. ایشان گفتند که برنامه‌ای برای جنگ در سوریه و دفاع از حرم داریم. در ابتدا مخالفت کردم. بعد از تخریب قبر حجر بن عدی مصمم شدم که بروم.

بعد از شهادت ابوحامد انگار یتیم شده بودیم

شهادت ابوحامد ضربه خیلی سنگینی بود. چون حساب ویژه‌ای روی ایشان باز شده بود. ایشان فوق‌العاده دلسوز بود. انگار که فاطمیون بعد از شهادت ایشان یتیم شده بود، اما خون ایشان برکت داشت و الان تعداد نیروهای فاطمیون خیلی بیشتر از قبل شدند. در ابتدای عضو‌گیری‌ها، رزمندگان در گروه‌های 20، 30 نفره عضو می‌شدند؛ الان تقریباً گروه‌هایی که به ما می‌پیوندند بالای 1000 نفر هستند و تا 1400 نفر هم می‌رسد.

لشگر فاطمیون در سوریه حضور کاملاً عملیاتی دارد و آخرین عملیاتی هم که انجام شد مربوط به آزادسازی تدمر بود؛ این تیپ همچنین در آزادسازی نبل و الزهرا نقش به‌سزایی ایفا کرده بود.

در سوریه فضایی مثل دفاع مقدس ایران حاکم است

فضایی که در بین رزمندگان در سوریه حاکم است تا حدود زیادی مثل فضای دفاع مقدس در ایران است. یک حالت برادرانه با هم داریم. در آنجا ملیت مفهوم ندارد. انصافاً همه با هم دوست و برادر هستند، چه با بچه‌های پاکستان، چه حزب‌الله و چه ایرانی همه با هم برادریم.

مستند بی‌بی‌سی شانتاژ بود

چیزی که من در مستند بی‌بی‌سی دیدم یک‌جور شانتاژ بود و واقعیت نداشت. دوست داشتند آن چیزی که خودشان دل‌شان می‌خواهد نشان دهند. با سه نفر بیشتر هم صحبت نمی‌کردند که چهره‌های آنها را هم نشان نمی‌دادند. شخصاً چنین عقیده‌ای ندارم و چنین چیزی هم نبوده است. جریانی که از ابتدا وجود داشته نه از روی اجبار و نه حتی از اکراه بوده است.

منبع: رجا


ویدیو مرتبط :
عهد بستن لشگر فاطمیون