علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آل سعود مادر تکفیری‌ها است/ پیکر شهید نمر تحویل خانواده وی شود


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر یکشنبه در جمع طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم که در اعتراض به اعدام شهید آیت الله نمر در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم به پاس تجلیل و تکریم از شیخ مجاهد شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که شهادت‌ها در تاریخ تشیع موتور محرک حرکت‌های الهی بوده است، گفت: در تاریخ کشورمان نیز هر بار که رژیم جنایت کار پهلوی دست به شهادت می‌زد یک گام به سقوطش نزدیک می‌شد و آل سعود با این جنایت گور خودش را کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آل سعود شیخ مجاهد را به همراه چند شیعه دیگر به شهادت رسانده است، افزود: این رژیم ظالم در رسانه‌های خود شیطنت می‌کند که ایران حامی تکفیری‌ها است باید گفت که شما خود مادر تکفیری‌ها هستید و آن را به وجود آوردید.

وی با بیان اینکه شهید نمر سخن از برقراری عدل و قسط می‌کرد، تصریح کرد: شیخ شهید تنها یک حرف در طول مبارزات خود داشت و آن عبارت بود از اینکه دولت آل سعود تبعیض آمیز با مردم خود رفتار می‌کند.

شیخ نمر عزت یک روحانی شیعه را در زندان‌های آل سعود حفظ کرد

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار در طول اسارت خود در زندان‌های آل سعود مطلقا چیزی از آن‌ها نخواست تا عزت یک عالم دینی و شیعی را حفظ نماید، ادامه داد: این رژیم هنوز هم در حال جنایت است و در حال حاضر دستور روحانیون در حوزه مرکزی جهان تشیع به آل سعود این است که به سرعت جنازه این شهید رابه خانواده‌اش تحویل دهند و دست از جنایات وحشیانه خود بردارند.

وی با اشاره به اینکه جرم شیخ نمر ایستادگی بر سر عقیده بود، گفت: آل سعود به مصداق آیه ۲۱ سوره آل عمران عاملان به قسط را می‌کشند؛ شیعه در عربستان در اقلیت است اقلیتی که تا کنون حقوقشان پایمال شده و خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با این تأکید که اعتراض حق شما مردم شیعه است تا فریاد سر دهید «الموت آل سعود»، افزود: این وحشی‌ها با شما مقابله می‌کنند و بدانید اگر شما در این راه کشته می‌شوید به دست بد‌ترین انسان‌ها عصر حاضر شهید می‌شوید.

عربستان هم پیمان صهیونیست‌ها است

وی با بیان اینکه در خط مقدم این توطئه بدون تردید آمریکا و صهیونیست‌ها هستند، عنوان کرد: دنیا بداند که یک مشت جوان خام تحت تأثیر صهیونیست‌ها مدیریت عربستان را به عهده گرفتند و عربستان هم پیمان صهیونیست‌ها است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه قضات آل سعود قضاوتشان نامشروع است و دیگر حق قضاوت ندارند، گفت: این حادثه و توطئه از سلسله جنایاتی است که استکبار جهانی علیه حکومت اسلامی آغاز کرده است؛ دنیای اسلام بداند این جنایتگران بر وحشی‌گری خود خواهند افزود و جز با خون سیر نمی‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان جهان باید در برابر این ظالمان قهرمانانه بایستند و مقاومت کنند که پیروزی برای آن‌ها است و این وعده خداوند است، ادامه داد: قرن پیروزی و حقیقت است و امید داریم تا این چراغی که ملت ایران روشن کرده است پر فروغ بماند تا به قیام حضرت ولی عصر(عج) متصل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پرونده آل سعود سرتا پا سیاه است و این جنایتگران از حدود صد سال پیش با آدم کشی و غارت‌گری وارد صحنه شدند، افزود: نزدیک به یک سال است که این جنایتگران یمن را می‌کوبند، بیش از ۶ هزار نفر را شهید و یمن را به ویرانه تبدیل کرده و دست بردار هم نیستند.

آل سعود به جای اینکه خادم حرمین شرفین باشد خائن حرم هستند

وی با بیان جنایات آل سعود به ویژه حادثه منا، گفت: این‌ها به جای اینکه خادم حرمین شرفین باشند خائن حرم هستند و به استناد قرآن آیه ۳۴ سوره انفال تولیت مسجد الحرام را اهل تقوا باید برعهده داشته باشند که این آدم کش‌ها اهل تقوا نیستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه این جنایتگران با کاهش قیمت نفت به جهان اسلام و خودشان هم آسیب زدند، تصریح کرد: جهان اسلام باید این وصله ناجور را از خود جدا کند چرا که این‌ها تنها اسم مسلمان را دارند و رسمی از مسلمانی ندارند.

ائتلاف ضد داعش حامیان تروریسم طنز سیاسی سال است

وی با تأکید بر اینکه دولت آل سعود مادر همه تروریست‌ها است همکاری با داعش و القاعده و جیش النصرت را در پرونده دارند، گفت: اگر دنیا می‌خواهد متهمان ردیف اول تروریست در جهان را پیدا کند باید شاه آل سعود و مسئولان سعودی را در خط اول ببیند و اگر می‌خواهد با ترور مبارزه کند باید این ریشه ننگ را بخشکاند و ائتلاف ضد داعش حامیان تروریسم طنز سیاسی سال است.

امام جمعه موقت تهران بر افروختن آتش اختلاف میان شیعه و سنی را از اهداف این آدم کشی‌ها توسط ظالمان عنوان کرد و افزود: ما در مرکز حوزه اعلام می‌کنیم که اهل سنت و شیعه سال‌ها است با هم زندگی مسالمت آمیز دارند و برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند، آنچه ما با آن مخالفیم تفکر وهابیت است.

وی با بیان اینکه اگر سعودی‌ها ببینند این جنایات برای آن‌ها کم هزینه است بی‌تردید به قلع و قمع شیعه در سراسر جهان می‌پردازند، گفت: باید با فریاد‌ها و تجمع‌های مداوم جلوی آن‌ها را گرفت و حوزه‌های دیگر نیز به صورت علنی و انجمن‌های اسلامی فریاد برآوردند تا سعودی‌ها بدانند این لقمه‌ای نسیت که به آسانی از گلوی آن‌ها پایین برود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه چرا سازمان ملل در برابر این سه جنایت در یمن، نیجریه و شیخ نمر ساکت است، تصریح کرد: در این جریان سازمان‌های بین المللی و اتحادیه عرب امتحان ننگینی دادند و دیگر سازمان کنفرانس اسلامی ربطی به اسلام ندارد و اتحادیه عربی نیز با جهان عرب بیگانه است و باید به فکر سازمان‌های مستقل اسلامی بود که نوکر اجانب و بیگانگان نباشند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه الأزهر روزی نماد روشنفکری اسلامی به حساب می‌آمد و این روز‌ها در برابر جنایات سکوت کرده است و ترکیه نیز یکی از امید‌های داعش شده است، گفت: به این همسایه ناخلف خود می‌گوییم که دست از این روش بردارد که طناب امریکا پوسیده است و با طناب آو به قعر چاه نرود.


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر شهید عربستانی با فریاد مرگ بر آل سعود