سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه‌اندازی اتاق‌های زایمان تک نفره در بیمارستان‌های دولتی


فارس/ رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت از راه‌اندازی اتاق‌های زایمان تک نفره در بیمارستان‌های دولتی کشور در جهت افزایش حریم خصوصی و رضایتمندی مادران خبر داد.

فرح بابایی، در رابطه با بازسازی اتاق‌های زایمان، اظهار داشت: تمام بیمارستان‌های دولتی مشمول بهینه‌سازی یا توسعه بلوک زایمان قرار گرفته‌اند که از 366 بلوک زایمان که در بخش دولتی وجود دارد 80 مورد آن در حال احداث و توسعه و بقیه در حال بهینه‌سازی است.

وی افزود: بازسازی و بهینه‌سازی اتاق‌های زایمان بدین مفهوم بوده که نهایتاً اتاق زایمان به صورت تک نفره شده و امکان ورود همراه مادر برای زایمان محقق می‌شود با این موضوع حریم خصوصی مادران افزایش یافته و رضایتمندی آنها نیز بیشتر می‌شود.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ورود همراه به اتاق زایمان طبق درخواست مادر انجام می‌گیرد و هیچ اجباری در این رابطه نیست، گفت: همسر،‌ خواهر،‌ مادر و یا بستگانی که خود مادر تمایل داشته باشد می‌توانند هنگام زایمان در کنار مادر باشند.

بابایی بیان داشت: بهسازی اتاق‌های زایمان و موضوع تک نفره شدن آن در حال انجام است که تعدادی از این اتاق‌ها تا دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و تعدادی نیز در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: پیش از این تنها دو بیمارستان دولتی وجود داشت که اتاق تک نفره زایمان داشتند ولی با برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارد همه اتاق‌های زایمان به صورت تک نفره درآمده و از شکل سنتی که چند مادر با هم زایمان طبیعی را در یک اتاق انجام می‌دادند، تغییر می‌یابد.

بابایی در مورد روش زایمان طبیعی در آب، اظهار کرد: ما به دنبال این مسئله نیستیم ولی به بیمارستان‌ها توصیه کرده‌ایم حداقل یک وان را برای کاهش درد زایمان پیش‌بینی کنند و از آب به عنوان روش غیردارویی جهت کاهش درد زایمان استفاده شود.

به گفته وی استفاده از این وان بنا به درخواست مادر بوده و هیچ الزامی در استفاده از آن نیست.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت در مورد ترس از زایمان طبیعی در میان مادران، اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح اگاهی مادران از فرآیند زایمان و توانمندسازی آنها، کلاس‌های آمادگی زایمان از ابتدای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با سازندگان Black Ops 3 _جزئیات تک نفره چند نفره