گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



روایت گردشگران آلمانی از سفر به ایران


دو گردشگر آلمانی كه با دوچرخه از مرز آستارا از توابع استان گیلان در شمال وارد ایران شدند، با ادامه سفر خود به سمت جنوب، به شهرستان خنج در جنوب استان فارس رسیدند.

پترا و ماتیاس درباره سفر خود به ایران به پایگاه خبری خنج گفته اند: «از یک سال پیش سفر خود را از آلمان آغاز کردیم. نخست وارد روسیه شدیم و در ادامه از تمام کشورهای آسیای میانه که قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق جزو این کشور بود، دیدن کردیم.»

این زوج گردشگر آلمانی اضافه  کرده اند: «پس از آن از مرز آستارا به ایران وارد شدیم و از مناطق دیدنی شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان، یزد و شیراز دیدن کردیم.» آنها یادآور شده اند: «ایران کشوری زیبا و دارای مردمی با فرهنگ است.» به اعتقاد آنها، هر شهری که به آن سفر کرده اند از شهر دیگر زیباتر بوده؛ به ویژه شیراز و اصفهان. پترا و ماتیاس به سایر گردشگران نیز سفارش کرده اند به ایران بیایند.

آنها همچنین زیبایی های شهر خنج را که در جنوب استان فارس واقع شده به قصر تشبیه کرده و گفته اند: «پس از استان فارس به مقصد استان هرمزگان حرکت خواهیم کرد و از طریق دبی برای دیدن فرزندمان که در هندوستان پرستار است به این کشور سفر می کنیم.»

این دو گردشگر آلمانی تاکید کردند: ایران کشور زیبائی است با مردمی با فرهنگ. هر شهری که رفتیم از شهر دیگر زیباتر بود بویژه شیراز و اصفهان. ما به دیگر دوستان مان سفارش می کنیم که به ایران بیایند.

براساس این گزارش، این دو گردشگر هم اینک بازنشسته هستند و یکی از آنها مهندس الکترونیک و دیگری مدرس پرستاری است.

شمار گردشگرانی که به صورت انفرادی و ماجراجویانه وارد کشور می شوند رو به افزایش است؛ امری که به اعتقاد فعالان صنعت گردشگری و کارشناسان موید افزایش حس امنیت در میان گردشگران خارجی است.

دنیای سفر این نوشته را از « پایگاه خبری خنج ما » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
ایران؛ مقصد محبوب گردشگران آلمانی - ایران جیب