گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



عرضه 53 عنوان کتاب جدید حوزه میراث فرهنگی در نمایشگاه کتاب


پژوهشگاه میراث فرهنگی امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 140 عنوان کتاب در زمینه های مختلف حوزه میراث فرهنگی را عرضه کرده که 53 عنوان آن در سال 94 چاپ شده است.

ملیحه مهدی آبادی، مدیر اسناد، کتابخانه و انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: امسال در غرفه 67 سالن 107 بخش کتاب های دانشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب حضور داریم در این نمایشگاه 140 عنوان کتاب در زمینه های میراث فرهنگی، مردم شناسی، باستان شناسی، ابنیه و بافت، حفاظت و مرمت و هنرهای سنتی عرضه شده است که 53 کتاب آن مانند کتاب روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در حوزه اسناد میراث فرهنگی در سال گذشته چاپ شد.

وی ادامه داد: برخی از این کتاب ها مانند باغ ایرانی تجدید چاپ شده و برخی دیگر به صورت مشارکتی منتشر شده اند مانند پیداش باغ آسمانی. کتاب کاوش های قره تپه قمرود از آقای کابلی نیز در سال 94 چاپ شد همچنین در حوزه مرمت ابنیه نیز مجموعه مقالات همایش های اول و دوم و در حوزه متون، کتاب یادمان های تاریخی تخت فولاد به چاپ رسید در حوزه حفاظت ابنیه هم کتاب مجموعه مقالات اولین همایش بین المللی دستکند را چاپ کردیم که همگی آنها در نمایشگاه کتاب نیز عرضه شده است.

مهدی آبادی بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان رو به رو بودیم و بیشتر مخاطبان ما دانشجویان هستند. سال گذشته مخاطب کمتری داشتیم چون جای نامناسبی برای غرفه در نظر گرفته شده بود و تعداد کتاب های تازه منتشر شده هم کم بود. اگر چه سال گذشته پژوهشگاه دارای یک غرفه مستقل بود اما فروش کمتری نسبت به امسال داشتیم.

مدیر اسناد، کتابخانه و انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی تصریح کرد: برای غرفه انتشارات میراث فرهنگی، 20 متر فضا درخواست داده بودیم اما یک غرفه ده متری در اختیارمان قرار دادند بنابراین از آنجا که فضای غرفه کوچک است، برنامه های جانبی مانند نشست برگزار نمی کنیم از سوی دیگر هفته میراث فرهنگی نزدیک است و تراکم کارهایمان نیز زیاد شده است.

مدیر اسناد، کتابخانه و انتشارات پژوهشگاه گفت: در اوایل سال 94 پیش بینی کردیم که 20 کتاب را به چاپ برسانیم اما از لحاظ کمی با 205 درصد رشد مواجه شدیم چون آقای بهشتی به همه اعلام کردند که شاید پژوهشگاه از نظر مالی در مضیغه باشد اما هیچ محدودیتی برای انتشار کتاب وجود ندارد. بنابراین در سال گذشته هیچ کتابی روی زمین نماند که منتشر نشده باشد مگر آنها که مراحل داوریشان انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه کتاب «علم معانی در زبان فارسی» قبل از نمایشگاه کتاب چاپ شد افزود: اکنون نیز تعداد شش کتاب در دست چاپ داریم اما به نمایشگاه نمی رسند. مانند کتاب کاوش های تپه گسر از آقای عباس علیزاده و میراث دریانوردان خلیج فارس در بنادر چین نوشته دکتر وثوقی استاد تاریخ دانشگاه تهران.

دنیای سفر این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
عرضه کتاب های ممنوعه در نمایشگاه کتاب