آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ «سالاد گل کاهوپیچ»، این سالاد کنار غذا خیلی می چسبه!


میز اردور/ «سالاد گل کاهوپیچ»، این سالاد کنار غذا خیلی می چسبه!زندگی ایده آل/ سالاد، کاهو و سلیقه ی بانوی ایرانی! با همین سه قلم می توان شاهکارها خلق کرد. در این مطلب طرز تهیه سالادی با کاهوپیچ را به شما آموزش می دهیم و امیدواریم برایتان کارایی داشته باشد.
چی لازم دارم:
کاهوپیچ بزرگ: یک عدد
پودر گردو: 70 گرم
سیر رنده شده: یک حبه
پورد پیاز: 2 قاشق چایخوری
کاری و آویشن: از هر کدام یک قاشق چایخوری
خردل شیرین: 3 قاشق غذاخوری
مایونز: یک قاشق غذاخوری
سرکه سفید: 4 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
پودر سبزی سالاد: در صورت تمایل به میزان لازم
چه جوری درست میشه:
1. ابتدا کاهو را از پهلو به شکل حلقه‌حلقه برش می‌دهیم. طبیعتا قسمت‌های بالایی و پایینی کاهو برای این سالاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و می‌توانیم آنها را به شکل خرد کرده در سالادهای دیگر استفاده کنیم.
2. آبکشی که ته آن کاملا صاف باشد انتخاب می‌کنیم، یک حلقه از کاهوپیچ را به شکل گل که هست داخل آبکش می‌گذاریم و با مایع ضدعفونی کننده می‌شوییم. ترجیحا آب با فشار روی آن می‌گیریم تا مابین آن کاملا تمیز شود.
3. کاهو را دو ساعت داخل آبکش کنار می‌گذاریم تا کاملا خشک شود. سپس توسط یک کفگیر آن را به همان شکل بلند می‌کنیم و داخل یک دیس گرد می‌گذاریم.
4. تمامی مواد سس به جز پودر گردو را داخل میکسر ریخته و با درجه تند مخلوط می‌کنیم تا جایی که تمامی مواد یکدست شوند.
5. سس آماده شده را روی کاهو ریخته و روی آن پودر گردو می‌پاشیم. درصورتی که سس غلیظ شود، می‌توانیم به آن سرکه اضافه کنیم چون سس این سالاد کلا باید رقیق باشد.





منبع: زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سالاد عدس (یک سالاد رژیمی و سالم)‬‎