ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ترس بزرگ سید جلال، شاید صدتایی نشود


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.17 - 11:05

ترس بزرگ سید جلال، شاید صدتایی نشود

آی اسپورت/ سیدجلال حسینی به جرات یکی از باثبات‌ترین بازیکنان تیم ملی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. مدافع میانی و 34 ساله‌ای که از 8 سال قبل به ترکیب اصلی تیم ملی راه یافت و هیچ‌گاه جایگاه خود را از دست نداد. سیدجلال حسینی ابتدا توسط امیر قلعه‌نویی در تیم ملی به بازی گرفته شد و سپس جای پای خود را محکم کرد تا با حضور علی دایی، افشین قطبی و سپس کارلوس کی‌روش همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی باشد.
سیدجلال حسینی که اولین بازی ملی خود را سال 2007 و مقابل بلاروس در یک بازی تدارکاتی انجام داد تاکنون 99 بار برای تیم ملی به میدان رفته و در قریب به اتفاق بازی‌های 8 سال اخیر این تیم حضور داشته. سیدجلال که روی بازی مقابل ترکمنستان و رسیدن به صدمین بازی ملی حساب ویژه‌ای باز کرده بود حالا نمی‌تواند به یکی از اهداف خود دست یابد.
سیدجلال یک روز پیش از بازی نفت تهران – استقلال خوزستان از ناحیه چهار سر زانو آسیب دید تا سه، چهار هفته دور از فوتبال باشد. مصدومیت او را پزشک نفت تهران تشخیص داد و به این ترتیب حسینی قادر نیست تیم ملی را در دو بازی از مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان و گوام همراهی کند.
خبر از این بدتر نمی‌شد که به گوش سیدجلال برسد. اینکه در ورزشگاه آزادی صدمین بازی ملی‌ات را انجام بدهی و احتمالا با بازوبند کاپیتانی به زمین بیایی، اتفاقی خاطره‌انگیز برای هر بازیکنی از جمله سیدجلال حسینی است. او اما حالا این روز خاطره‌انگیز را از دست داده و مشخص نیست آیا در آینده بتواند به باشگاه‌های صد تایی‌ها راه پیدا کند یا نه؟
تاکنون تنها 4 بازیکن ایرانی موفق شده‌اند از رکورد 100 بازی ملی عبور کنند. جواد نکونام با 151 بازی رکورددار است، علی دایی با 149 بازی در رده دوم قرار دارد، علی کریمی 127 بازی انجام داده و سوم است و مهدی مهدوی‌کیا هم با حضور در 111 بازی ملی عنوان چهارم را به خود اختصاص داده است.
سیدجلال حسینی اگر آسیب نمی‌دید و مقابل ترکمنستان بازی می‌کرد می‌توانست پنجمین بازیکن ایرانی لقب بگیرد که از رکورد 100 بازی ملی عبور کرده.
با توجه به موج جوانگرایی در تیم ملی و احتمال اینکه کارلوس کی‌روش در خط دفاعی نیز جابه‌جایی‌هایی انجام بدهد شاید سیدجلال حسینی دیگر رنگ بازی در تیم ملی را نبیند و در حسرت انجام صدمین بازی ملی باقی بماند.
نزدیکان کی‌روش چندی قبل به یکی از رسانه‌های نزدیک به سرمربی تیم ملی گفته بودند که شاید سیدجلال حسینی دیگر در ترکیب تیم ملی قرار نگیرد و جای خود را به مدافعان جوانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی و حسین کنعانی‌زادگان بدهد. اتفاقی که با توجه به سن جلال حسینی و 37 ساله شدن او در جام جهانی 2018، چندان دور از انتظار نیست.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اردک ماهی بزرگ و مقاومت و پروزارش در هوا تا صید نشود