سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت یک چهره معروف جریان سلفی در آلمان


آنا/ سون لاو، یکی از چهره‌های شناخته‌شده جریان سلفی در آلمان، به اتهام حمایت از یک گروه تروریستی بازداشت شد.

به گزارش تارنمای «صدای آلمان»، سون لاو ۳۵ سال دارد و شهروند آلمان است. نهادهای امنیتی آلمان سال‌ها او را زیر نظر داشته‌اند.
سون لاو متهم است در سال ۲۰۱۳ در حالی که در آلمان سکونت داشت، به عنوان یکی از بازوهای گروه تروریستی «جیش المهاجرین و الانصار» فعالیت می‌کرد.
رالف یگر، وزیر کشور ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان، از دستگیری لاو ابراز خرسندی کرد و وی را به عنوان یکی از سران اصلی جریان سلفی در ایالت نوردراین وستفالن خواند که احتمال داده می‌شود جوانان زیادی را به افراط گرایی کشانده است.
بر پایه اعلام دادستانی آلمان، او در چهار مورد کمک به سازمان‌های تروریستی خارجی، «به‌شدت» مظنون است.
به گفته دادستانی، گروه جیش‌المهاجرین و الانصار از اواسط سال ۲۰۱۳ ارتباطی تنگاتنگ با گروه تروریستی داعش دارد. بیشتر اعضای این گروه اهل شمال قفقاز، بویژه چچن، هستند.
به نوشته صدای آلمان، پس از ایجاد شکاف میان اعضای جیش‌المهاجرین و الانصار در پایان سال ۲۰۱۳، بخشی از این گروه که سون لاو از آن حمایت می‌کرد، به شاخه نظامی گروه داعش پیوست.
دادستانی آلمان در بیانیه‌ خود نوشت: تحقیقات تا اینجا نشان داده‌ است لاو یک نقطه کانونی برای جنگجویان و کسانی بود که مایل به خروج از کشور بوده‌اند، بویژه برای سلفی‌های منطقه دوسلدورف.
سون لاو متهم است با یکی از آلمانی‌هایی که به اسلام گرویده و به عضویت گروه جیش المهاجرین و الانصار درآمده، ارتباط نزدیک داشته است.
لاو همچنین متهم شده با استفاده از ارتباطات خود، دو پیکارجو را به یک واحد نظامی گروه یاد شده منتقل کرده است.
گفته شده است سون لاو در سپتامبر ۲۰۱۳ شخصا به یک پیکارجو در سوریه ۲۵۰ یورو داده و سپس به سفارش گروه جیش المهاجرین و الانصار سه دوربین دید در شب در آلمان به ارزش ۱۴۴۰ یورو خریداری کرده است.
ماه مارس امسال (اسفند گذشته) دادگاه ایالتی در اشتوتگارت یک افراط‌گرا به نام اسماعیل و دو همدست وی را به اتهام حمایت از گروه جیش‌المهاجرین و الانصار به حبس محکوم کرد. وی یاد شده در ماه اوت سال ۲۰۱۳ با هدف پیوستن به جهاد به سوریه سفر کرد.
وی پس از گذراندن یک دوره آموزش نظامی یک ماهه به کمک سون لاو به عضویت یک گروه آلمانی فعال در جیش المهاجرین و الانصار درآمده است. شواهد نشان داده‌اند که اسماعیل در دست‌کم یک پیکار در شهر حلب شرکت داشته است.
سون لاو سال‌هاست زیر نظر نهادهای امنیتی آلمان قرار دارد و اغلب در اجتماع سلفی‌ها به عنوان سخنران به روی صحنه رفته است. البته وی به عنوان واعظی نفرت‌پراکن یا مبلغ رفتارهای خشونت‌آمیز شناخته نمی‌شود.
پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 130 کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی و آمریکا تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.
گروه داعش که از پارسال مناطقی در عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده، با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.
مقام های آلمانی مانند معاون صدراعظم این کشور به تازگی انتقادهای تند و تیزی علیه عربستان سعودی به عنوان خاستگاه جریان سلفی مطرح کرده و از ریاض خواسته اند از حمایت فکری- عقیدتی و کمک مالی به این جریان دست بردارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
یوسف پیرزاده ایرانی بازداشت شده در آلمان