علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جشنواره فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با نام اصفهان گره خورده است


به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور شامگاه شنبه در اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی اظهار داشت: اصفهان با سابقه پنج هزار ساله، چهار بار پایتخت کشور بزرگ ایران بوده و تمدن شیعه و علوم و فنون از اصفهان شکل گرفته و در سایر نقاط جهان گسترش یافته است.

وی افزود: اسلام از عربستان آغاز شد اما از طریق هنری کم کم سرتاسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان داشت: اکنون اصفهان به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ و صنایع دستی شناخته شده است و قرار است در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شود.

وی با بیان اینکه در طرح آمایش سرزمین به این نتیجه رسیدیم که اصفهان صنعت و پمپ آب برای کشاورزی نمی‌خواهد، تاکید کرد: این استان اکنون به مرحله فراصنعتی و فراکشاورزی رسیده است و مطابق نظرات کارشناسی به سه محور توسعه شامل علم، فناوری و تحقیقات؛ گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و هنر نیازمند است.

زرگرپور با اشاره به اینکه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان الگویی برای دیگر استان‌های کشور و افتخاری برای ماست، گفت: افتخار می‌کنیم که شهرک علمی تحقیقاتی در اصفهان وجود دارد و الگویی برای دیگر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره جشنواره شیخ‌بهایی در کشور توسط این شهرک گفت: این جشنواره با نام اصفهان گره خورده است و برگزاری جشنواره در اصفهان موجب توجه گردشگران داخلی و خارجی و انگیزه حضور آنها در این جشنواره برای سالهای آینده است.


ویدیو مرتبط :
جلسه داوری یازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی - 3