سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امکان درخواست مجدد تعیین درصد جانبازی پس از سه سال


امکان درخواست مجدد تعیین درصد جانبازی پس از سه سالایرنا/ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امکان درخواست مجدد تعیین درصد جانبازی پس از گذشت سه سال از زمان دریافت درصد جانبازی توسط جانبازان وجود دارد.

محسن انصاری افزود: جانبازان پس از سه سال از دریافت درصد جانبازی می توانند تقاضای جدید خود را به کمیسیون پزشکی بدهند تا بتوانند دوباره درصد جانبازی جدید بگیرند. وی در پاسخ به سوال ایرنا که برخی از جانبازان از درصد جانبازی خود راضی نیستند و خواهان تعیین مجدد درصد جانبازی هستند، ادامه داد: همه جانبازانی که درصد جانبازی گرفته اند چنانچه سه سال از اخذ درصد آنها گذشته می توانند به ادارات مربوطه خودشان مراجعه کرده و تقاضای شرکت در کمیسیون پزشکی بدهند.
انصاری خاطرنشان کرد: تمامی جانبازانی که دارای درصد جانبازی هستند، از پنج درصد به بالا تحت پوشش بیمه پایه و بیمه تکمیلی هستند و ارائه هزینه درمانی هیچ ارتباطی با درصد آنها ندارد و همه جانبازان از خدمات درمانی مناسب و رایگان در مراکز درمانی بهره مند هستند.
وی به افراد متقاضی برای تجدید نظر در تعیین درصد جانبازی خواست که به ادارات محل زندگی شان جهت شرکت در کمیسیون پزشکی مراجعه کنند، افزود: اکنون بنیاد شهید جانبازان پنج تا 70 درصد را تحت پوشش بیمه دارد و امیدواریم براساس آنچه که شاخص های بهداشت و درمان بنیاد شهید در نظر گرفته است بتوانیم این افراد را تحت پوشش قرار داده و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این افراد ارائه دهیم.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کمیسیون مربوطه پزشکی دارای نرم های خاص جهت تعیین درصد جانبازی است، گفت: موضوع تعیین درصد جانبازان به تصویب هیات دولت رسیده است و هیچ پزشکی حق تعیین درصد را ندارد بلکه مصداق جانبازی و درصد آنها را تعیین می کنند و پس از ارزیابی آن از طریق جدول تعیین شده، درصد جانبازی آن فرد را اعلام می کنند.
انصاری خاطرنشان کرد: درصد جانبازی براساس نقصی که جانبازان دارند، تعیین می شود.

براساس آمار بنیاد شهید، تعداد جانبازان کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) هستند و 225 هزار و 580 نفر (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند. همچنین بیش از دو هزار نفر از جانبازان کشور قطع نخاعی هستند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
چگونه امکان دارد خلیفه تعیین نشود ؟!